ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 03.08.2012, 9:07
خامنه‌ای مسئول هر اتفاق ناگوار برای قدیانی است

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت ابوالفضل قدیانی، عضو ارشد و دربند خود به حاکمیت هشدار داده است که مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری برای ابوالفضل قدیانی مستقیما متوجه رهبری نظام می باشد چرا که وی تاوان صراحت لهجه در انتقاد از رهبری را با پرونده سازی های بی پایه می پردازد.

به گزارش امروز، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بخشی از بیانیه ی خود ضمن محکوم کردن ضرب و شتم عضو ارشد این سازمان آورده است که با توجه با شرایط بحرانی که کشور در عرصه داخلی و خارجی با آن روبروست بر پایه عقلانیت و تدبیر سیاسی از حاکمیت مستقر خواهان رفع حصر از رهبران جنبش سبز و کلیه زندانیان سیاسی است و به حاکمیت گوشزد کرده که زندانی کردن و سرکوب منتقدانی چون قدیانی بحران های حادث پیش روی کشور را حل نخواهد کرد.

چند روز پیش گزارش شد که ابوالفضل قدیانی عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که با ضرب و شتم ماموران زندان اوین و با پای برهنه با غل و زنجیر به بیمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زده است.

بر اساس این گزارش، دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشیدی، رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه و رئیس جدید زندان اوین صادر و توسط سروان رفیعی فرمانده یگان انتظامات زندان اوین و پاسیار محمد عطاری و با همراهی ۱۴ پاسیار مامور انتقال، به اجرا درآمد و پس از آن، این زندانی سیاسی که از رفتن با غل و زنجیر به بیمارستان امتناع کرده بود، با پای برهنه و لباس های آشفته به بیمارستان منتقل شد.

ساعت ٣صبح روز گذشته نیز این مبارز دوران ستمشاهی به دلیل قلب درد و به هم خوردن حال وی به بیمارستان طالقانی اعزام شد.

متن کامل بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بر پایه اخبار رسیده وضعیت سلامتی بسیاری از زندانیان سیاسی وخیم است و نیاز به درمان و استراحت در محیط آرام و مناسب دارند، واین درحالی است که مسئولان مربوطه نه تنها کمترین اهتمامی نسبت به این وضعیت تاسف بار ندارند بلکه اسباب اذیت و آزار زندانیان را فراهم می آورند.

شاهد بارز این موضوع رفتاری است که درچند روز اخیر با زندانی سیاسی ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی و عضوارشد این سازمان انجام شده است. وی که سابقه مبارزه با دیکتاتوری پهلوی و تحمل چهار سال شکنجه و زندان ساواک رژیم ظالم شاه را در کارنامه درخشان زندگی اش دارد در پی اعتراض به کودتای انتخاباتی سال ۸۸ بازداشت و زندانی شد، و به دلیل پایداری بر مواضع ضداستبدادی اش، به رغم اینکه دوران حکم زندانش به اتمام رسیده بود با تشکیل یک پرونده جدید با عنوان اتهامی “توهین به رهبری” و صدور سه سال حکم زندان از آزادی اش خود داری شد.

فضای زندان برای این آزادمرد مسن و ۶۷ ساله موجبات دامن زدن به بیماری حاد قلبی و انتقال او به بیمارستان برای معالجه و جراحی شده است، و با اینکه او نیاز به استراحت در محیط آرام دارد بازگرداندن او به زندان به تداوم این بیماری انجامیده و در روزهای اخیر که وضعیت جسمی اش به وخامت گرائیده بود و از رفتن به بیمارستان با دستبند و پابند امتناع کرده بود مورد ضرب و شتم زندانبانان قرار گرفت.

قدیانی در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زده است و آخرین اخبار از شدت وخامت حال وی و انتقالش به بیمارستان خبر می دهد. متاسفانه وضعیت سلامتی تعداد قابل توجهی از زندانیان سیاسی در دوران زندان مشابه اقای قدیانی به خطر افتاده و از حالت عادی خارج شده است که مسئولیت آن به عهده مقامات حاکم می باشد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن ضرب و شتم عضو ارشد این سازمان به حاکمیت هشدار می دهد که مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری برای ابوالفضل قدیانی مستقیما متوجه رهبری نظام می باشد چرا که وی تاوان صراحت لهجه در انتقاد از رهبری را با پرونده سازی های بی پایه می پردازد. سازمان با توجه با شرایط بحرانی که کشور در عرصه داخلی و خارجی با آن روبروست بر پایه عقلانیت و تدبیر سیاسی از حاکمیت مستقر خواهان رفع حصر از رهبران جنبش سبز و کلیه زندانیان سیاسی است و به حاکمیت گوشزد می کند که زندانی کردن و سرکوب منتقدانی چون قدیانی بحران های حادث پیش روی کشور را حل نخواهد کرد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی(شاخه خارج از کشور)
۱۲/۵/۱۳۹۱