ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 22.07.2012, 6:34
سپاه پاسداران «شرط بازگشت اصلاح‌طلبان» را اعلام کرد

ایران امروز: حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سیاسی کشور و حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: موقعیت اصلاح‌طلبان امروز شبیه وضعیت جریان نهضت آزادی و ملی‌مذهبی‌ها در دهه اول انقلاب و دوران امام است.

این سپاهی ادعا کرد: نهضت آزادی و ملی‌مذهبی ها آن زمان به خاطر خیانت‌هایی که در حوزه نظریه ، بیانیه و فعل سیاسی انجام داده بودند در نزد مردم منفور شدند و امام نیز آنها را طرد کردند.

معاون فرهنگی سپاه افزود: طیف افراطی اصلاح طلبان و دوم خردادی ها علاوه بر اقدامات مشابهی که مانند نهضت آزادی و ملی – مذهبی ها انجام دادند عملیات اجرایی براندازانه نیز علیه نظام انجام دادند.

مقدم‌فر هم چنین مدعی شد: نهضت آزادی با اقدامات خود از چشم مردم افتاد و به گورستان تاریخ پیوست و این در حالی است که خیانت اصلاح طلبان در سال ۸۸ به مراتب بیشتر از این جریان بوده است.

وی با ادعای این که «اصلاح طلبان در فتنه ۸۸ همگام و همدست با نظام سلطه و تمام جبهه مقابل انقلاب در برابر انقلاب ایستادند و آشوب های خیابانی راه انداختند و تهمت تقلب به نظام زدند» گفت: جای تعجب دارد که امروز طیف افراطی این جریان با کمال پررویی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام حضور کرده و حتی برخی از آنها برای نظام نیز شرط و شروط می‌گذارند.

سپاه پاسداران و دیگر باندهای قدرت، جنبش سبز مردم ایران را که در اعتراض به تقلب علی خامنه‌ای در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ شکل گرفت و لرزه بر اندام نظام سلطانی او انداخت، «فتنه ۸۸» می‌نامند.

معاون فرهنگی سپاه افزود: اصلاح‌طلبان نباید از لطف نظام در حق شان سوءاستفاده کنند.

وی با ادعای اینکه «مردم هم این جریان را شناخته‌اند و دیگر این افراد اقبالی در میان مردم ندارند» گفت: اصلاح‌طلبان تمام ظرفیت‌های خودشان را از دست داده‌اند و امکان حضور فعال و موثر نخواهند داشت.

مقدم‌فر تعدیل سیاست‌های نظام در برابر «اصلاح‌طلبان» را «لطف جمهوری اسلامی» به این جریان نامید و گفت: «لطف جمهوری اسلامی به این جریان این است که بخشی از اصلاح‌طلبان که در جریان فتنه حضور نداشتند و موثر نبودند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و فعال باشند».

معاون فرهنگی سپاه اظهار داشت: متاسفانه این دسته از اصلاح طلبان نیز به خاطر رفتار افراطی بخش دیگری از هم طیفی‌های خود که لیدر آنها نیز آقای خاتمی بوده است آسیب فراوانی دیدند.

وی در ادامه افزود: این طیف می توانند فعالیت سیاسی انجام دهند اما بدانند به خاطر خیانت دوستان و هم طیفی‌هایشان اقبالی از سوی مردم به آنها نخواهد شد.

مقدم فر همچنین در پایان با اشاره به شرط نظام برای حضور اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی گفت: این طیف از اصلاح طلبان نیز برای حضور در انتخابات باید مرزبندی‌ها را مراعات کرده ، اعلام برائت کنند و اعلام نمایند که رفتار دوستان و هم‌حزبی‌هایشان خیانت به نظام بوده است.

ظاهرا حضور هم‌چنان پرقوت و در سایه جنبش سبز، در کنار تاثیر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی و هراس نظام سیاسی ایران از آینده هولناکی که خود برای خودش بوجود آورده، علی خامنه‌ای و حزب پادگانی حامی او را وادار کرده که در سیاست‌های خود تغییراتی را ایجاد کرده و با کشاندن لایه‌هایی از اصلاح‌طلبان به صحنه، راه‌گریزی برای خود دست و پا کنند.

نمایندگان حزب پادگانی این عقب‌نشینی را «لطف نظام» به بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان نام گذاشته‌اند. نمی‌گویند این «لطف» از سر چیست و چرا در سه سال گذشته این لطف شامل حال اصلاح‌طلبان نبود.

به نظر می‌رسد بخش‌هایی از «اصلاح‌طلبان» آماده‌اند در این پروژه‌ی باندهای قدرت شرکت کنند(مصاحبه رضا خاتمی). اما بعید به‌نظر می‌رسد نیروی اصلی معترض و به جان‌آمده از دست نظام جمهوری اسلامی بازی بخورد. جامعه‌ی جهانی نیز هزینه کلانی برای ایجاد اجماع علیه رژیم به شدت ناراحت و دردسرآفرین برای همه صرف کرده و به این راحتی دست از سر آن برنخواهد داشت.

بنابراین اگر اصلاح‌طلبان سست‌عنصری نکنند می‌توانند در این برهه در به عقب‌راندن باندهای ارتجاعی قدرت نقش مهمی ایفا کنند. وگرنه در شکاف غیرقابل ترمیم ملت و نظام دشمن با ملت، در کنار دشمن قرار خواهند گرفت.