ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 16.07.2012, 9:45
درگیری‌های خونین و بی‌سابقه در پایتخت سوریه

خبرگزاری‌ها از درگیری‌های شدید میان نظامیان مخالف دولت و ارتش سوریه در دمشق پایتخت این کشور خبر می‌دهند که از آغاز ناآرامی‌های سوریه تاکنون بی‌سابقه بوده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده از دمشق درگیری‌های شدیدی از صبح امروز در منطقه کفرسوسه آغاز شده که این امر باعث خروج اهالی این منطقه و فرار به سوی مناطق امن‌تر شده است.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که صدها فرد مسلح مخالف رژیم اسد وارد دمشق شده‌اند و در مناطق مختلف این شهر از جمله منطقه المیدان، حجرالاسود، التضامن، الصناعة و برخی دیگر از مناطق پایتخت سوریه مستقر شده‌اند که در صورت اقدام ارتش برای سرکوب آنها درگیری‌ها در پایتخت بسیار شدیدتر خواهد شد و اگر نیروهای دولتی برای خروج آنها اقدامی نکنند تعداد آنها رو به افزایش است.

بنا به گفته شاهدان عینی درگیری‌ها در مناطق مختلف دمشق ادامه دارد و شدت درگیری‌ها تاکنون بی‌سابقه بوده و این امر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامیده است.

به گفته ناظران سیاسی درگیری‌ها در دمشق در ۱۶ ماهی که از آغاز بحران سوریه می‌گذرد بی‌سابقه بوده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده که درگیری‌های سوریه تبدیل به یک جنگ داخلی تمام‌عیار شده است.

نبرد نیروهای اپوزیسیون سوریه با ارتش و نیروهای وابسته به دولت بشار اسد در دمشق٬ در ساعات اولیه امروز به گفته شاهدان خشونت‌بارترین درگیری در پایتخت سوریه تا به امروز را رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ مخالفان سوری شب گذشته درگیری‌ها و ناآرامی‌ها را از مناطق جنوبی دمشق آغاز کردند و به نواحی دیگر کشاندند و در جریان این درگیری‌ها دست‌کم پنج نفر کشته و چندین نفر مجروح شده‌اند. دولت برای کنترل مخالفان و محاصره آنها٬ راه‌های منتهی به فرودگاه دمشق را مسدود کرده است. به گفته شاهدان عینی٬ صدای شلیک و انفجار در بسیاری از نقاط دمشق به گوش می‌رسد.