ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 22.05.2012, 17:37
اسامی بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های آذربایجان


خبرگزاری هرانا – طی دو روز گذشته و در پی تشدید فضای امنیتی در شهرهای آذربایجان شرقی و غربی ده‌ها تن از شهروندان توسط عوامل نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

در تجمعات پراکنده روز گذشته که در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه و در ششمین سالگرد اعتراضات به کاریکاتور روزنامه ایران برگذار شد آقایان مهندس اسرافیل امیدی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در ارومیه و مصطفی عوض پور و قادر نوروزی دو تن از فعالین سیاسی در تبریز بازداشت شدند.

هم چنین صبح روز گذشته افسانه توقی دبیر سابق کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز توسط نیروهای اطلاعاتی در داخل دانشگاه دستگیر شد.

اکبر مهاجری، حسن میرزاخانی و محمد اسکندرزاده از دیگر بازداشت شدگان اعتراضات روز گذشته در تبریز بودند که هم اکنون در محل نامعلومی و در بازداشت بسر می برند.

نیروهای امنیتی در اکثر بازداشت با مراجعه به منزل این افراد بدون ارائه حکم اقدام به تفتیش منزل ایشان و ضبط وسایل شخصی مربوط به بازداشتی پرداختند.

در دیگر شهر پرجمعیت آذربایجان (ارومیه) عسکر خانیاری، دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی صبای ارومیه، حمید نقودی دانشجوی برق دانشگاه آزاد سمای ارومیه، مهرداد رها، دانشجوی کشاورزی دانشگاه ارومیه، روح الله خانی، دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد سما ارومیه، مهران کشاورز، سرباز سپاه از جمله بازداشت شدگان هستند.

هم چنین در روز ۳۱ اردی بهشت ماه حسین احمدیان از فعالین سیاسی در شهرستان مراغه و علی آقازاده از بازاریان تبریز نیز بازداشت شده بودند.