ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 06.04.2012, 12:19
ایران توانایی تولید سلاح هسته‌ای دارد

مصباحی‌مقدم: فاصله بین غنی‌سازی۲۰ درصد تا ۷۵ درصد‎بسیار کوتاه‌است

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، فاصله بین غنی‌سازی ۲۰ درصد تا ۷۵ درصد را بسیار کوتاه خواند و گفت: ایران عبد ذلیل غرب نخواهد شد و با وجود فشار و تحریم و تهدید از مسیر هسته‌ای خارج نخواهد شد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره سالروزملی فناوری هسته‌ای گفت: با مقاومتی که نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران در قضیه هسته‌ای نشان دادند، ترفندهای دشمن خنثی شد و قدم به قدم فعالیت‌های هسته‌ای استمرار پیدا کرد و ما امروز به غنی‌سازی ۲۰ درصد دست پیدا کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فاصله بین غنی‌سازی ۲۰ درصد تا ۷۵ درصد بسیار کوتاه است، افزود: این امکان برای ایران وجود دارد حتی به غنی‌سازی بالای ۹۰ درصد به راحتی دست پیدا کند.

وی، ادامه داد: حتی در حالی که این امکان برای ایران از نظر علمی و فناوری وجود دارد که اقدام به تولید سلاح هسته‌ای کند، ولی هرگز ایران این مسیر را انتخاب نخواهد کرد، همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده‌اند این مسیر در دکترین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و تولید سلاح هسته‌ای، نگهداری و کاربرد آن مخالف شرع مقدس اسلام است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با تاکید براینکه ایران نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد، تصریح کرد: دشمن باید بداند قصد ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است که کاربرد بسیار متنوع و گسترده‌ای در کشاورزی، صنعت و معدن و پزشکی دارد و این مسیر توسط جوانان دانشمند ایرانی ادامه پیدا می‌کند.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس هشتم، درباره اینکه همزمان با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی علیه ایران بیشتر شد، گفت: فشارهایی که بر ایران وارد شده است به بهانه مسئله هسته‌ای است نه اینکه دلیل واقعی این تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران باشد.

این نماینده مردم تهران در مجلس هشتم، تصریح کرد: اگر ایران دست از برنامه هسته‌ای نیز بردارد غرب و آمریکا از فشارها کم می‌کند؟ اینطور نیست، آنها مجدداً با موضوعی چون حقوق بشر به ایران فشار می آورند.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، با بیان اینکه دیکتاتورهای منطقه روی ملت و مردم خود فشار می‌آورند و حداقل‌های حقوق بشر را هم رعایت نمی‌کنند، گفت: اما هیچ فشاری روی این کشورها وجود ندارد، بنابراین معلوم می‌شود که برنامه هسته‌ای ایران بهانه است، غرب فشار بر ایران را کم نخواهد کرد مگر اینکه ایران عبد ذلیل آنها شود.

۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵ خبر دستیابى ایران به فناورى غنى‌سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران اعلام شد.

در پی این موفقیت دانشمندان و متخصصان کشورمان در دستیابی به نسل جدیدی از سانتریفیو‌ژها در ایران و اعلام آن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورمان در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی‌سازی اورانیوم محسوب می‌شود.

پس از آن با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش‌هاى افتخار آفرین دانشمندان جوان ایرانى در دستیابى کشور به فناورى صلح آمیز هسته اى، ۲۰ فروردین در تقویم رسمى ایرانیان روز ملى فناورى هسته اى نام گرفت.