ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 18.03.2012, 22:40
نشکست تا شکستشان: مهدی خزعلی آزاد شد

مهدی خزعلی بعد از تحمل بیش از ۷۰ روز اعتصاب غذای تر و خشک در زندان اوین؛ آزاد شـد.

خانم محتشمی‌پور در فیسبوک نوشته است: «صدایم و صدایتان رسید به آنسوی دیوارهای اوین رسید به آن سلول انفرادی، رسید به دیکتاتور. دوام نیاوردند در مقابل استواریش. آنقدر نشکست تا شکستشان. قد خم نکرد، ماند ، جان نداد، بیعت نکرد، خوشحالمان کرد. اشکمان را جاری ساخت ... هنوز ۲۴ ساعت از دعائی که برایش کردم به عنوان آخرین دعایم در سال ۹۰ نگذشته است، مستجاب شد ... باور کنید مستجاب شد ... مهدی خزعلی بعد از تحمل بیش از ۷۰ روز اعتصاب غذای تر و خشک در زندان اوین آزاد شد»

بنا بر گزارش وبسایت کلمه، دکتر خزعلی در این مدت بر اثر اعتصاب غذا بیش از سی کیلو وزن کم کرده و شدت ضعف بدنی او به حدی است که این اواخر دیگر رمق راه رفتن نداشته و برای راه رفتن به ناچار از عصا استفاده می‌کرده است.

او از روز اول بازداشت خود و در اعتراض به خشونت مامورین امنیتی هنگام بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود.

خشونت مامورین وزارت اطلاعات در هنگام بازداشت به حدی بود که موجب شکستگی دست و آسیب دیدگی دندان و پایش شده بود که پس از بازداشت به مدت سه هفته دست ایشان در گچ بود.

درمدت بازداشت بارها حال جسمی وی وخیم شد تا آنجا که یک بار بر اثر حمله قلبی منجر به بستری شدن در بخش سی سی یو بیمارستان طالقانی شد و در آنجا نیز نیمه شب توسط مامورین امنیتی به بیمارستان دیگری منتقل شد تا تحت نظر مامورین امنیتی باشد.

وی ساعتی پیش با قرار وکفالت آزاد شد.