ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 06.03.2012, 0:12
نرگس محمدی به ۶ سال زندان محکوم شد


نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در دادگاه تجدید نظر به ۶ زندان محکوم شد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی که ریاست آن بر عهده قاضی پیر عباسی است به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان تغییر یافت.

حکم نرگس محمدی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۰ صادر و در ۱۴ اسفند به وکیل وی ابلاغ شده است. این در حالی است که روز قبل نیز عبدالفتاح سلطانی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

بر اساس اطلاعات رسیده در طول ۳ سال گذشته، نهادهای امنیتی به صورت مستمر از اعضای شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر خواسته‌اند تا از کانون مدافعان حقوق بشر استعفا داده و علیه این کانون و شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق بشر اعترافات تلویزیونی کنند و ندامتنامه بنویسند.

همچنین بارها به اعضای کانون مدافعان حقوق بشراعلام شده است که اگر به خواسته های مأموران توجه نشود با اعمال فشارهای بیشتر و محرومیت های جدید مواجه خواهند شد.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و رییس کانون مدافعان حقوق بشر پیش از این از اعمال فشارها بر اعضا و همکاران کانون مدافعان حقوق بشر سخن گفته بود.