ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 21.02.2012, 10:43
هم‌بندیان سابق سعید ملک‌پور: اعدام او را متوقف کنید

شهادت‌نامه‌ ۵۱ نفر از هم‌بندیان سابق سعید ملک‌پور: اعدام او را متوقف کنید

۵۱ نفر از هم‌بندیان سابق سعید ملک‌پور، زندانی محکوم به اعدام، با امضای شهادت‌نامه‌ای، خواستار توقف اجرای حکم او شدند. امضاکنندگان این شهادت‌نامه، با اشاره به خصوصیات اخلاقی سعید ملک‌پور، تاکید کرده‌اند که حکم صادرشده برای این دانش‌آموخته‌ی دانشگاه صنعتی شریف بر اساس اعترافاتی صادر شده که به گفته‌ی خود ملک‌پور «تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی و انفرادی‌های طویل المدت» اخذ شده است.

بیشتر امضاکنندگان این شهادت‌نامه را روزنامه‌نگاران و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات خرداد ۸۸ تشکیل می‌دهند که در بند ۳۵۰ زندان اوین با ملک‌پور هم‌بند بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به محمد نوری‌زاد، سلمان سیما، ساسان آقایی، آرمان رضاخانی، رضا رفیعی، محمد اولیایی‌فرد، مسعود لواسانی، حسین نورانی‌نژاد و مهدی عربشاهی اشاره کرد.

سعید ملک‌پور، در مهرماه ۱۳۸۷ به اتهام مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان پس از بازگشت از کانادا بازداشت شد و پس از بیش از یک سال بازداشت در سلول‌های انفرادی بند دو-الف سپاه در زندان اوین، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم گردید. هرچند که این حکم یک بار از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، اما در بازگشت به شعبه‌ی ۲۸، بار دیگر مورد تایید قرار گرفت و بر اساس آخرین گزارش‌ها در مرحله‌ی اجرای احکام قرار گرفته است.

به گزارش بامدادخبر، متن کامل این شهادت‌نامه به همراه اسامی امضاکنندگان آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحيم»
«وَلاَ تَكْتُمُواْ الشَّهَادَةَ وَمَن يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ»(سوره بقره، آیه ۲۸۳)

و شهادت را کتمان مکنید هر کس که شهادت را کتمان کند، به دل گناهکار است و خداوند به آنچه که می‌کنید آگاه است.
ما جمعی از هم بندیان سابق سعید ملک‌پور که مدتی را با او در زندان اوین سپری کرده‌ایم؛ گواهی می‌دهیم که سعید در زندان به همه عقاید احترام می‌گذاشت و ادب را در حد کمال و ‌‌نهایت آن پاس می‌داشت و هرگز به کسی توهین نمی‌کرد و در تمام کارهای گروهی و وظایف محول شده به خوبی ایفای نقش می‌کرد.

با توجه به‌شناختی که از او در مدت زمان همراهی در زندان و زندگی دسته جمعی در کنار وی به دست آوردیم؛ وی را فردی مسئولیت پذیر، محترم، مهربان، بردبار و بی‌آزار یافتیم و بر این باوریم که چنین اتهاماتی در خور شخصیت سعید ملک‌‌پور نیست. شهادت می‌دهیم که سعید بار‌ها و بار‌ها در نزد ما گفته است که اعترافات او تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی و انفرادی‌های طویل المدت بوده است و آثار این شکنجه‌ها هنوز بر بر بدن او باقی است!

بر پاکی و صداقت سعید شهادت می‌دهیم و شهادت می‌دهیم که جز مهربانی و شفقت از سعید ندیده‌ایم. با توجه به فتواهای متعددی که مراجع عظام تقلید در مورد جرایم اینترتی صادر کرده‌اند، شهادت می‌دهیم که سزای سعید ملک‌پور «اعدام» نیست. ما از مسؤولین قضایی و امنیتی کشور درخواست داریم تا ضمن توقف اجرای حکم اعدام سعید ملک‌پور، بار دیگر این پرونده را دادرسی کنند.

از آنجا که احتمال بروز خطای انسانی به دلیل فقدان کار‌شناسی فنی و برررسی دقیق در این پرونده می‌رود و از آنجا که اعدام مجازاتی بازگشت ناپذیراست و جانی که گرفته شد را باز پس نمی‌توان داد؛ پس حداقل روزنه‌ای را باز بگذارند تا اگر روزی صادقانه و عادلانه به پرونده سعید رسیدگی شد و بی‌گناهی‌اش اثبات گردید راه بازگشتی باشد. همچنین به رفتار مثبت و شایستهٔ آقای ملک‌پور در زندان نیز توجه داشته باشند و رضای پروردگار رئوف و رحیم را در نظر بگیرند که خداوند متعال به آنچه انجام می‌دهیم آگاه است.

دوم اسفند ماه ۱۳۹۰
————————
امضاکنندگان:

بهزاد آذرهوشنگ
ایمان آذریان بروجنی
ساسان آقایی
نادر احسنی
علی ارشدی
مهرداد اصلانی
رضا افشار
محمد اولیایی فرد
علیرضا ایرانشاهی
علی بهزادیان‌نژاد
بهروز بهرامی
میثم بیگ محمدی
مجید پاشایی
سعید پورحیدر
علی‌پور واحدی
مهدی تاجیک
یاسر ترکمن
حمید خطیبی
سیامک خلیقی
ناصر رحمتی
محمدرضا رزاقی
آرمان رضاخانی
رضا رفیعی
میثم رودکی
فتاح سبحانی
سلمان سیما
احمدرضا شاه رضایی
محسن عبدی
مهدی عربشاهی
آبتین غفاری
ابوالفضل قاسمی
فرشاد قایتی
پویا قربانی
احمدرضا کافی
نوید کامران
امین کشاورز
حمیدرضا کوچک‌زاده
حسین کیاروستا
مسعود لواسانی
احسان محرابی
هانی محمدزاده
سهیل محمدی
سام محمودی سرابی
ابوذر مهرانی
محسن نقاش شوشتری
مهدی نوذر
حسین نورانی‌نژاد
محمد نوری زاد
محمد امین ولیان
مجتبی هاشمی
اشکان یزدچی