ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 25.01.2012, 21:59
تحریم انتخابات نهمین دوره مجلس

بيانيه حزب دموكراتيك مردم ايران
در باره: تحریم انتخابات نهمین دوره مجلس


واقعیت این است که در انتخابات نهمین دوره مجلس، دیگر سخن تنها بر سر نظارت استصوابی و دیگر دستکاریهای رایج انتخاباتی نیست. این بار، رقابت تنها بین دو گروه محدود حکومتی است که هر دو با حمایت "رهبر" در فروپاشی اقتصادی، فساد مالی و سیاسی حکومت و به فلاکت کشاندن کشور سهم مشترک دارند. از همین روست که وسيع ترين نيروهای سياسی اصلاح طلب داخل کشور و اپوزيسيون خارج از نظام به مخالفت با انتخابات فرمايشی برخاسته اند.

به باور حزب دمکراتیک مردم ایران، هنگامی که "حصر غیرقانونی" میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد همچنان ادامه دارد و بازداشت بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی، فضای پادگانی را بر کشور حاکم  گردانده است. در شرایطی که نه احزاب سیاسی ازآزادی برخوردارند ونه مطبوعات، رویکرد عمومی آزادی خواهان ایران در تحریم هرچه گسترده تر انتخاباتِ فرمایشیِ مجلس نهم، مناسب ترین و موثّرترین ترین روش ممکن است.
مردم شریف ومیارزایران!

در شرایطی که حاکمیّت همه راه ها را برای برقراری انتخابات آزاد بسته، نباید با شرکت در انتخابات، به حکومتی که مصالح و منافع ملی ایران را به پرتگاه هلاکت باری کشانده، مشروعیت سیاسی بخشید.

حزب دمکراتیک مردم ایران، همۀ حائزین رای بویژه درشهرهای بزرگ کشور را فرا می خواند تا با تحریم این انتخابات، پاسخ دندان شکنی به سخنان مقامات بالای جمهوری اسلامی دهند که "حضور دشمن شکن مردم در انتخابات" را "پیش بینی" کرده اند. مردمی که با شرکت آگاهانه در انتخابات سال ۸۸ جنبش سبز را آفریدند، این بار، ولی با تحریم گسترده انتخابات، با گفتنِ "نه" به مستبدین، ومقاومت مدنی فراگیر؛ می توانند کابوس دیگری برای حکومت بیافرینند؛ وزمینه رابرای مبارزات اساسی تربعدی، دردستیابی به آزادی ومردمسالاری وتامین شرایط یک انتخابات واقعاً آزاد، فراهم آورند.

حزب دمکراتیک مردم ایران بار دیگر با اعتراض شدید نسبت به این انتخابات فرمایشی، بر خواست برگزاری انتخابات آزاد بر اساس اصل رقابت و امکان انتخاب بین کاندیداها به معنای واقعی آن پای می فشارد. ما بر این باوریم که نیروهای زنده ای که از هر سو مخالف سیاست های حاکم ودرچالش با شیوه زمامداری ولی فقیه اند، اکثریت آرا و افکار عمومی کشور را تشکیل میدهند. این نیروها دیر یا زود مهر خود را در ساختن آینده، بر صحنه سیاست ایران خواهند زد.

حزب دمکراتیک مردم ایران با پايبندی به مشی سياسی مسالمت آميز و باورمند به تغییر و تحول آرام، همه ایرانیان را دعوت می کند؛ تادر محیط کار و زندگی وآموزشی خویش، هرجا که هستند؛ وهرکس به شيوه وامکانات خود، برای افشاء این انتخابات فرمایشی پیش رو وعدم شرکت درآن؛ و نیز برای تامین پیش شرط های یک انتخابت آزاد؛ دست به کارزار تبلیغی ـ ترویجی زده وازاین راه، مبارزه ومقاومت مدنی سرتاسری کارسازی راسامان دهند.

حزب دموكراتيك مردم ايران
۵ بهمن ۱٣۹۰ - ۲۵ ژانويه ۲۰۱۲