ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 20.10.2011, 11:58
سرهنگ قدافی کشته شد

ایران امروز: بنابر گزارش منابع شورای ملی انتقالی لیبی سرهنگ قذافی در اثر تبادل آتش از ناحیه دو پا زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان به خاطر شدت جراحات وارده کشته شده است.

خبرهای نخستین حاکی از دستگیری زنده او بود. خبرهای دیگری نیز حاکی از آن است کاروان اتومبیل‌های حامل قذافی هنگام خروج از سرت با حمله هوایی جنگنده‌های ناتو مواجه شده و کشته شده است. اما يکی از فرماندهان شورای انتقالی گفته است معمر قذافی رهبر پيشين لیبی در جريان يک درگيری مسلحانه با مخالفان نخست زخمی، سپس کشته شده است.

تلویزیون ملی لیبی نیز اعلام کرد معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور کشته شده است. گفته می‌شود که جسد سرهنگ قذافی به شهر مصراته انتقال داده شده است.

مصطفی عبدالجلیل رییس شورای ملی انتقالی لیبی نیز گفته که معمر قذافی کشته شده است

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد ابوبکر یونس وزیر دفاع نظام معمر قذافی نیز کشته شده است.

خبرگزاری‌های بین‌المللی حوالی ظهر به وقت اروپای مرکزی خبر دادند كه قذافی به همراه یكی از فرزندان و تعدادی از فرماندهان در شهر سرت دستگیر شده است.

یک مقام شورای انتقالی لیبی دستگیری قذافی را تأیید كرده بود. خبرگزاری رویترز نیز با تأیید این خبر اعلام كرد كه قذافی از ناحیه دو پای خود مجروح شده است. اکنون شورای انتقالی لیبی می‌گوید قذافی در اثر شدت جراحات درگذشته است.

همچنین شبکه تلویزیونی العربیه از بازداشت معتصم پسر معمر قذافی و عبدالله السنوسی در شهر سرت خبر داده است. همچنین گفته می‌شود موسی ابراهيم سخنگوی قذافی نيز در نزديکی شهر سرت دستگير شده است.

خبرگزاری‌ها به نقل از فرماندهان وابسته به شورای ملی انتقالی خبر داده‌اند کنترل کامل شهر سرت بدست انقلابیون افتاده است.



گزارش العربیه:
قذافی در خانه‌ای ویرانه مخفی شده بود


موسی الکونی عضو شورای انقلابی لیبی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه خبر کشته شدن سرهنگ قذافی را قویا مورد تاکید قرار داد.

بنابر گزارش العربیه، جسد رهبر پیشین لیبی در حالی در ویرانه‌ای در شهر سرت پیدا شد که آثار گلوله بر سر و صورت و پاهای او مشاهده شده است.

منابع شورای انقلابی به العربیه گفتند قذافی و وزیر دفاعش برای رد گم کردن در خانه‌ای ویرانه و قدیمی مخفی شده بودند ولی به دنبال مظنون شدن انقلابیون به این خانه آن را مورد حمله قرار دادند.

بر اساس این گزارش قذافی به همراه ابوبکر یونس وزیر دفاع پیشین لیبی و نیز تعدادی از هوادرانش در ساعت ۱۰ بامداد به وقت لیبی در منطقه ای که خانه یادشده در آن قرار دارد با انقلابیون درگیر شدند .

گزارشگر العربیه در لیبی به نقل از منابع شورای انتقالی لیبی می گوید معتصم قذافی یکی از فرزندان رهبر مخلوع لیبی و برخی از مسئولان وفادار به وی نیز دستگیر شده‌اند و تا ساعاتی دیگر تصاویر آنها در اختیار العربیه قرار خواهد گرفت.

عادل زنتانی سخنگوی نظامیان انقلابی در گفتگوی تلفنی با العربیه گفت مردم پس از شنیدن خبر کشته شدن قذافی به خیابان‌های پایتخت ریخته و دست به شادی و پایکوبی زدند .

در همین حال عبدالحفیظ سخنگوی شورای انتقالی لیبی تاکید کرد که قذافی و وزیر دفاعش در پی درگیری با انقلابیون کشته شده و نه در اثر بمباران کاروان آنها توسط ناتو.


سیف الاسلام قذافی کشته شد

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار این شبکه در لیبی گزارش داد خبر کشته شدن سیف الاسلام پسر معمر قذافی تایید شد. گفته می شود وی هنگام فرار از شهر سرت کشته شده است.


جسد معتصم قذافی
شبکه‌های تلویزیونی لحظاتی پیش برای اولین بار تصویر جسد معتصم قذافی فرزند دیکتاتور سابق لیبی را منتشر کردند. معتصم قذافی رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم قذافی در سرت و پسر پنجم دیکتاتور لیبی بود.


آخرین پناهگاه قذافی