ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 02.10.2011, 14:43
خامنه‌ای و نتانیاهو، دو روی یک سکه

ایران امروز: بنظر می‌رسد تا نظام سلطانی آقای علی خامنه‌ای در ایران پابرجاست دولتمردان افراطی اسرائیل نباید نگران سیاست‌های اشغالگرانه خود باشند.

«من از اینجا با نام ملت فلسطین و سازمان آزادیبخش اعلام می‌کنم: ما دست خود را به سوی دولت و ملت اسرائیل برای ساخت صلح دراز می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم: بیایید با یکدیگر آینده کودکانمان را بسازیم، آینده‌ای که در آن از آزادی، امنیت و شکوفایی بهره مند باشند. بیایید به جای ساخت ایستهای بازرسی و دیوار حایل، پل بسازیم. بیایید رابطه همکاری برابر میان دو کشور همسایه را به جای سیاست اشغالگری، شهرک سازی، جنگ، حذف و... بنا کنیم: فلسطین و اسرائیل.»

وقتی محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل و در برابر میلیون‌ها بیننده سخنان فوق را بر زبان راند، بنیامین نتانیاهو که بلافاصله پس از عباس پشت تریبون قرار گرفته بود، دنبال کلامی و توجیهی برای کاستن از تاثیر سخن محمود عباس بود که نیافت و درمانده و ناتوان، به تکرار اباطیلی پرداخت که هیچ‌کس، حتی نزدیک‌ترین متحدانش را قانع نمی‌ساخت.

نتانیاهو پس از برگشت به کشورش نیز زیر فشار سنگین اقدام محمود عباس بود، تا جایی که شکوه کرد، احتمال داد که فلسطینی‌ها در کسب شناسایی از سازمان ملل متحد برای کشورفلسطین موفق شوند.

اما نگرانی و ناراحتی نتانیاهو چندان نپایید و آیت‌الله علی خامنه‌ای به دادش رسید.

«هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. طرح دو دولت که لباس حق به جانبِ «پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل» را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن دادن به خواسته‌ صهیونیست‌ها یعنی «پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین» نیست... هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصل: «همه‌ فلسطین برای همه‌ مردم فلسطین » باشد. فلسطین، فلسطینِ «از نهر تا بحر» [از رود اردن تا سواحل دریای مدیترانه] است، نه حتی یک وجب کمتر. البته این نکته نباید نادیده بماند که ملت فلسطین همانطور که در غزه عمل کرده‌اند، هر بخش از خاک فلسطین را که بتوانند آزاد کنند، به وسیله‌ دولت برگزیده‌ خود، اداره‌ امور آن را برعهده خواهند گرفت ولی هرگز هدف نهایی را از یاد نخواهند برد.»

علی خامنه‌ای با این سحن خود، بار دیگر موجودیت اسرائیل را انکار کرد که بیان عریان آن بارها از زبان دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی شنیده شده است: محو اسرائیل از روی نقشه جهان!

نخست‌وزیر درمانده اسرائیل بلافاصله اهمیت «نجاتبخش» سخنان خامنه‌ای برای خود و دولتش را دریافت و روز یکشنبه ۱۰ مهر در بیانیه‌ای نوشت: «اظهارات اهريمنی حکومت آيت‌الله‌ها (در ايران) در مورد نابودی کشور اسرائيل، ايستادگی قاطع دولت اسرائيل را در زمينه تدابير امنيتی اسرائيل و اين درخواست ما را که اسرائيل به عنوان يک کشور يهودی به رسميت شناخته شود، مورد تاکيد قرار می‌دهد».(رادیو فردا)