ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 27.09.2011, 21:19
در حمایت از تشکیل کشور فلسطین

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز ۲۳ سپتامبر رسما خواستار عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل شد. این درخواست باید نخست مورد تایید شورای امنیت قرار گیرد و آنگاه با رای دو سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب برسد.

سازمان جمهوریخواهان ایران از ابتکار رئیس تشکیلات خودگردان پشتیبانی می‌کند و آن را گام مهمی در ساختن دولت- ملت فلسطین درون مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ می‌داند. دولت اسراییل با ادامه شهرک سازی در شرق اورشلیم و کرانه باختری عملا مذاکرات دوجانبه بر اساس نقشه راه اوسلو و قطعنامه‌های سازمان ملل را با بن بست مواجه ساخته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین موجودیت کشور اسراییل را در مرزهای ۱۹۶۷ بازشناخته است ولی دولت اسراییل با تصاحب تدریجی خاک فلسطین فراسوی این مرز ها حاضر نیست مرزی برای دولت آینده فلسطین به رسمیت بشناسد.

ابتکار محمود عباس در راستای بهار عرب و نشانگر گرايش مسالمت آميز و صلح جوی مردم فلسطين، به جای خشونت و ستيز، برای رسيدن به آزادی، دموکراسی و استقلال ملی است. این اقدام در عين حال با پاسداشت ديپلماسی و سازمان های بين المللی، به جای تنش افروزی و جهان گريزی، نه تنها فرصت ها را در اختيار می گيرد، بلکه پشتيبانی دولت ها و به ويژه ملت ها را برای استقلال فلسطين جلب می کند.

سیاست اوباما و سخنرانی قاهره که امید بزرگی برای فشار امریکا بر اسراییل و پیشرفت مذاکرات دوجانبه برانگیخته بود، عملا به سیاستی انفعالی تبدل شده و این مذاکرات بحال خود رها کرده است. ما امیدوریم دولتهای اروپایی از تاسیس کشور فلسطین حمایت کنند، دولت امریکا از اعمال حق وتوی خود در شورای امنیت چشم پوشد و مذاکرات دوجانبه بر اساس نقشه راه اسلو پس از رسمیت یافتن کشور فلسطین - همانطور که محمود عباس تاکید کرده است – ادامه یابد.

ما تشکیل دولت ملی فلسطین و به رسمیت شناختن موجودیت اسراییل را تنها راه حل ممکن مسئله فلسطین و ایجاد صلح، ثبات و دمکراسی در خاور میانه می‌دانیم. تنها از اینطریق راه بر گسترش اسلام سیاسی در میان فلسطینیان بسته خواهد شد و گروه های تندرو و حامیان آنها در جمهوری اسلامی و سایر کشورهای عرب زبان، منفرد می‌گردند.

دوم مهر 1390- 26 سپتامر 2011
سازمان جمهوریخواهان ایران