ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 29.08.2011, 21:48
اعتراف‌های یکی از زنان محافظ قذافی

دبی-رشا الخیاط (العربیه.نت)

با ورود انقلابیون به طرابلس، حقایق جنایت‌های قذافی علیه ملت خود یکی یکی آشکار می‌شود. آخرین این جنایت‌ها را روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در شماره دوشنبه ۲۹-۸-۲۰۱۱ برپایه اعتراف‌های "نسرین منصور الفرقانی" یکی از زنان محافظ قذافی که ۱۹ سال دارد، برملا کرده است.

نسرین منصور الفرقانی هم اینک در یکی از بیمارستان‌های طرابلس بازداشت است تا پس از پایان معالجه، برای محاکمه با اتهام قتل عمد، به دادگاه ارجاع داده شود.

الفرقانی گفته است که ۱۱ تن از انقلابیون را با خونسردی کشته است. او می‌گوید که این اقدام او پس از تهدید شدن به قتل و تجاوز از سوی وابستگان به قذافی انجام داده است.

او تاکید می‌کند که گردان‌های وابسته به قذافی انقلابیون را به اتاقی می‌انداختند تا آن‌ها را با اکراه او با تهدید اسلحه بکشد.

در خصوص چگونگی پیوستنش به محافظان قذافی گفت که او را "فاطمه الدریبی" فرمانده محافظان قذافی که از زن‌ها تشکیل می‌شدند انتخاب کرده است. الدریبی دوست پدر الفرقانی است که از سرطان حنجره رنج می‌برد و تحت معالجه قرار دارد.

الفرقانی خاطرنشان کرد که خانواده‌اش با پیوستن او به صف محافظان محالفت کردند چرا که ضد نظام بودند اما خود با اصرار به جمع ۱۰۰۰ زن عضو در گردان حفاظت از رهبر لیبی پیوست.

الفرقانی در پادگان نظامی با به کارگیری انواع اسلحه آشنا شد و توضیح می‌دهد که الدریبی یکی از بزرگترین پشتیبانان نظام قذافی بود که به او می‌گفت چنانچه مادرش ‌سخنی به زبان بیاورد که توهین به قذافی به شمار آید، باید او را فورا بکشد.

او گفت که در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفت و شخصیت‌های بزرگ نظامی از جمله رئیس محافظان قذافی، پسرش و شماری دیگر از نزدیکان رهبر لیبی به او تجاوز کرده‌اند. او تاکید کرد که بسیاری از دختران در گردان‌های حفاظت از قذافی در معرض تجاوزهای جنسی قرار می‌گرفتند و هر بار به آن‌ها تجاوز می‌شد هدایایی دریافت می‌کردند. او افزود که هر چقدر انقلابیون بیشتر به طرابلس نزدیک می‌شدند تجاوزها بیشتر می‌شد.

داستانش با سیف الاسلام


الفرقانی در گفت و گو با روزنامه بریتانیایی ادامه داد که روزی در یک ایست بازرسی به همراه دوستش در نزدیکی مجتمع باب العزیزیه بود. در همین هنگام معمر قذافی به همراه پسرش سیف الاسلام و هیات همراه رسیدند. به گفته او: "سیف الاسلام جلیقه‌ای ضد گلوله، کلاه خود و عینک آفتابی پوشیده بود. به همراه دوستم برای دیدنش نزدیکت تر شدیم. به همین دلیل محافظ سیف الاسلام نزدیک بود به دلیل تجاوز از حد خود از ناحیه سر به دوستم شلیک کند."

او افزود پس از آن او را به محله ابو سلیم طرابلس بردند در حالی که اسلحه در دست داشت. پس از آن شورشیان را که به درختی در خارج از ساختمان بسته بودند، یکی یکی به اتاق بردند. در این اتاق دوتن از هواداران قذافی اسلحه به دست حضور داشتند و او را تهدید کردند چنانچه شورشیان را نکشد خود کشته خواهد شد.

الفرقانی گفته است که در سه روز ده تا یازده تن از انقلابیون را کشته است.

تجاوز قذافی به محافظان خود


در آخر هم فرقانی با پریدن از پنجره اتاقی که در طبقه دوم قرار داشت فرار کرد اما این فرار باعث آسیب دیدن او شد. او در این باره گفت: "یکی از انقلابیون مرا یافت و سپس مرا به مسجد برد و به من آب داد و پس از آن به بیمارستان منتقل کرد."

از سوی دیگر خبرگزاری آلمان و دیگر رسانه‌های عربی و اسرائیلی، اعتراف‌های پنج تن از محافظان قذافی را که زن هستند نقل کردند که تاکید کرده‌اند از سوی رهبر لیبی و فرزندان او در معرض تجاوز جنسی قرار می‌گرفتند.



گزارش ایسنا از اعتراف‌های فرقانی


نسرین، ۱۹ ساله که اسیر انقلابیون شده و درحال حاضر در بیمارستان است، می‌گوید ۱۱ نفر از انقلابیون لیبی را کشته است.

این دختر ۱۹ ساله که یکی از هزاران دختر و زن جوان تحت اختیار و رهبری معمر قذافی، رهبر فراری لیبی بوده است، می‌گوید: خانواده‌ام از رژیم قذافی حمایت نمی‌کردند. من مجبور بودم انقلابیونی را که زندانی بودند، با شلیک تیر از پا درآوردم؛ چراکه اگر این کار را نمی‌کردم آنها مرا می‌کشتند. من ۱۱ نفر را طی سه روز کشتم و اصلا نمی‌دانستم آنها چه‌کار کرده بودند.

وی گفت: اولین نفر را که کشتم، یکی دیگر را وارد اتاق کردند. مردی که وارد شده بود از جسد خونین افتاده بر روی زمین شوکه شد. با این حال به سمت او شلیک کردم و او را نیز کشتم. من ۱۱ انقلابی را با خونسردی کامل از پای درآوردم.

براساس گزارش روزنامه دیلی میل، نسرین ۱۹ ساله هم‌اکنون زندانی انقلابیون لیبی است و به شدت نگران زندگی خود است. وی تعدادی از انقلابیون را کشته و امکان بخشش و عفو برایش وجود ندارد.

وی همچنین گفته که مورد سوء‌استفاده جنسی اعضای ارشد ارتش قذافی قرار گرفته است.

این دختر جوان افزود: من تا پیش از شروع فعالیت‌های انقلابی آزارم به هیچ‌کس نرسیده بود، عادت کرده بودم که زندگی عادی و نرمالی داشته باشم.

در همین حال روانشناس بیمارستانی که نسرین در آن بستری است، گفت: نسرین هم‌ یک قربانی است. برادر این دختر جوان به ما گفت که خانواده‌اش تلاش کردند تا این دختر را از گارد ویژه حفاظت بیرون بیاورند، اما از جانب سربازان تهدید شدند. تمامی دختران در گارد حفاظت قذافی مورد تجاوز قرار گرفته و سپس آموزش می‌دیدند.

نسرین منصور الفرقانی با سقوط طرابلس به دست انقلابیون زمانی که می‌خواست فرار کند از طبقه دوم ساختمانی که در آن انقلابیون را به قتل می‌رساندند، به پایین پرید و دست و پایش شکست.