ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 25.07.2011, 13:19
پیام شمس‌الواعظین به روزنامه‌نگاران

ماشاءالله شمس‌الواعظین، نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات پیش از رفتن به اوین برای اجرای حکم ۱۶ ماه حبس تعزیری خود پیامی را خطاب به روزنامه نگاران صادر کرد و گفت: «تنها اتهام او برای به زندان رفتن حرف زدن است.»

شمس الواعظین در این پیام نوشت: «من به همه همکاران گرامی‌ام به ویژه روزنامه نگارانی که در سایه این محدودیت‌ها و انبوده مشکلات در درون کشور مشغول فعالیت هستند این امید را می‌دهم که نابسامانی‌های موجود رو به پایان است حتی اگر بهای این ماجرا سنگین باشد.»

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

به همه همکارانم درهر کجای گیتی سلام می‌کنم و درود می‌فرستم

من برای مدتی در میان شما نخواهم بود، قرار است برای اجرای حکم ظالمانه زندان به زودی خود را به اوین معرفی کنم. این کمترین چیزی است که به گمان من برای حفظ استقلال روزنامه‌نگاران و حفظ موقعیت حرفه‌ای روزنامه نویسی در کشور باید به عنوان هزینه پرداخت کنیم. طی ۱۰ سال اخیر این پنجمین بار است که به زندان می‌روم به اتهام حرف زدن و نه چیز دیگر.

وقتی در یک سرزمین حرف زدن جرم تلقی می‌شود، معنای آن این است که اندیشیدن و فکر کردن نیز ضوابطی دارد البته از دیدگاه کسانی که برای حرف زدن شهروندان و روزنامه نگاران محدودیت ایجاد می‌کنند. ما روزنامه نگاران باید خود را سپر بلای شهروندان بکنیم تا در تمامی امور از حق آزادی بیان برخوردار باشند. به زندان افکندن مدافعان آزادی بیان و اندیشه آخرین رفتاری است که در قرن بیست و یکم به نام پاره‌ای از کشور‌ها از جمله ایران ثبت شده است اما خرسندی من این است که این شیوه رفتار حکومت‌های یاد شده آخرین مقاومت‌های خود را تجربه می‌کند.

من به همه همکاران گرامی‌ام به ویژه روزنامه نگارانی که در سایه این محدودیت‌ها و انبوده مشکلات در درون کشور مشغول فعالیت هستند این امید را می‌دهم که نابسامانی‌های موجود رو به پایان است حتی اگر بهای این ماجرا سنگین باشد.

به همه همکارانمان مجددا درود می‌فرستم و به آن‌ها توصیه می‌کنم که با نگاهی سرشار از امید به آینده به فعالیت‌های خود ادامه دهند و از موانع موجود نهراسند.