ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 21.07.2011, 21:46
مراسم چهلم زنده یاد هدی صابر برگزار شد

مراسم زنده یاد هدی صابر در حالی بر سر مزارش در بهشت زهرا برگزارشد که خانواده شهید هدی صابر تلاش فراوانی کردند تا مراسم چهلم را در حسینیه ارشاد یا مسجد اعظم قلهک برگزار کنند. علیرغم اعلام موافقت پلیس امنیت با برگزاری مراسم اما به خانواده اعلام شد که باید چهار نهاد دیگر موافقت خود را اعلام کنند که در نهایت بعد از ۱۰ روز معطلی عدم موافقت با برگزاری مراسم اعلام شد.

در حالی که هیچ گونه مراسم عمومی برای مهندس سحابی و هاله سحابی برگزار نشد. خانواده هدی صابر نیز نتوانستند مراسم چهلم را در مسجد یا حسینیه ارشاد برگزار کنند.

این مراسم بدون ایراد هیچ سخن و سخنرانی بود. خانواده تنها اجازه داشتند صدای نوار قرآن پخش کنند. فیروزه صابر خواهر شهید هدی صابر در پایان مراسم با تشکر از حضور مهمانان بر سر مزار گفت خیلی تلاش کردیم تا چهلم هدی را در حسینیه ارشاد یا مسجد قلهک برگزار کنیم که مجوز داده نشد و ناچار مهمانان را بر سر مزار گرد هم آوردیم.

حضور لباس شخصی ها و برخی از افراد نیروی انتظامی بر سر مزار مشهود بود.

هدی صابر فعال ملی – مذهبی و زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین در پی اعتصاب غذا و پس از ضرب و شتم ماموران در بهداری در تاریخ 21 خرداد به شهادت رسید و علی رغم شهادت ۶۴ نفر از زندانیان مبنی بر ضرب و شتم این زندانی و تاخیر جدی درانتقال وی به بیمارستان و علی رغم شکایت خانواده به بازپرسی ویژه قتل هنگام دیدن جنازه در بیمارستان مدرس هیچ مرجع قضایی تاکنون پی گیر چگونگی قتل وی نشده است. و با ممانعت های پی در پی جهت برگزاری مراسم برای این شهید ملی – مذهبی مانع برگزاری مراسم چهلم نیز شدند.

مراسم چهلم شهید صابر ساعت ۵ تا ۶ روز ۳۰ تیر بر سر مزار وی برگزار شد که با کنترل نیروهای امنیتی همراه بود. در پایان مراسم پس از تشکر فیروزه صابراز حاضران از آنها خواست فاتحه ای قرائت کنند. حضار طبق رسمی که مدتی است رایج شده به صورت یک سرود آهنگین و ملکوتی فاتحه شان را به صورت دست جمعی قرائت کردند.

پس از آن همه دور مزار هدی جمع شدند تا فاتحه ای نیز بر سرمزار بخوانند . در اینجا حضار ساکت شدند و تقی رحمانی سخنانی کوتاه به یاد دوستش بیان کرد. وی گفت الان پهلوان خفته است؛ پهلوان ما که می گفت « منش حسن رزاز را عشق است». امروز ما می گوییم که پهلوان هدی را عشق است . پهلوان را عشق است چون که با منش پهلوانی زیست در دنیای سیاست. هدی تختی را دوست داشت، با حنیف نژاد زندگی می کرد و مهندس سحابی را مراد خود می دانست.

حال پهلوان در میان ما نیست، شما شهادت بدهید بر منش هدی همانطوری که هدی در زندگی خویش به خستگی ناپذیری حنیف نژاد، اخلاق ملی مهندس سحابی ومنش پهلوانی تختی شهادت داد.

امروز هدی با ما ست. آنچه که از او آموخته ایم را در زندگی به کار بگیریم . «پس پهلوان را عشق است»

این سخنان را تقی رحمانی در جمع شاگردان هدی صابر بر سر مزار وی با بغض و اشک بیان می کرد.

در پایان مراسم با ادای احترام و دعوت جمعی از شاگردان کلاس باب بگشای هدی صابر ، آقای حسین شاه حسینی مبارز دیر پای میهن مان در سخنان کوتاهی همراه با بغض و اشک گفت هدی مردی مخلص ، با انگیزه، مصدقی، با منش پهلوانی بود که فقط زحمت می کشید و قصدش تلاش و کوشش برای نجات جامعه اش بود . او به دنبال نام نبود بلکه همیشه به دنبال انجام کار و تلاش بود.

شاه حسینی ادامه داد مانند صابر کم پیدا می شود یادش گرامی باد.

در این هنگام یکی از لباس شخصی‌ها بلند صلوات فرستاد و گفت با صلواتی مراسم را تمام کنید.عده ای از همراهان او نیز صلوات فرستادند. وبدین ترتیب صبر آن ها هم در این مراسم محدود تمام شد. همان طور که صبر صابرتمام شد و سخن نگفت و حماسه آفرید ورفت.واین جملات، نوشته یکی از سه پوستری بود که دراین هنگام بین حضار دست به دست میشد.