ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 19.06.2011, 8:12
تعرض بیش از ۱۰ مرد به زنی روستایی

شرق: در حالی که پلیس در جست‌وجوی سایر متهمان متواری جنایت در باغ اطراف خمینی‌شهر است، جزییاتی از وقوع دو تعرض دیگر در کاشان و کاشمر فاش شد.

بنا بر آخرین خبر‌ها از اصفهان سه متهم جنایت اصفهان که روز پنجشنبه گذشته در زاهدان و پیش از فرار از کشور بازداشت شدند، به اصفهان انتقال یافته‌اند و به زودی در دادسرای خمینی‌شهر تحت بازجویی قرار می‌گیرند. در حال حاضر هشت نفر در ارتباط با این پرونده در بازداشت هستند که البته یکی از آنان نقشی در تعرض نداشته و فقط به خاطر کمک در فراری دادن فرزندش که از عاملان تعرض است در مشهد دستگیر شد.

در شرایطی که مقامات قضایی استان اصفهان بر برخورد قاطع با عاملان این جنایت تاکید دارند، امام جمعه کاشمر نیز از حادثه‌ای مشابه خبر داد. در این حادثه بیش از ۱۰ مرد بعد از ربودن زنی روستایی به صورت دسته جمعی به او تعرض کردند اما با گذشت مدت‌زمانی طولانی از این واقعه هیچ یک از مقامات مربوطه حاضر به اطلاع‌رسانی درباره جنایت رخ‌داده نشدند تا اینکه قاسم یعقوبی، امام‌جمعه کاشمر در تریبون نماز‌جمعه از نحوه برخورد با این پرونده انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی در حالی انتقاداتش را مطرح کرد که متهمان این پرونده قبلا یک‌بار دستگیر و سپس آزاد و یک ماه قبل مجددا بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، امام جمعه کاشمر با اشاره به این حادثه گفت: «دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید به موقع وارد عمل شوند زیرا اگر مردم ببینند دستگاه قضا و نیروی انتظامی توان و فرصت این کار را ندارند، خود وارد عمل خواهند شد. اگر مردم ببینند در روز روشن به ناموسشان تجاوز می‌شود و کسی نیست که برخورد کند، در این شرایط هرج و مرج به وجود می‌آید که اثرات آن بد‌تر است.» او ادامه داد: «کسانی که به صورت گروهی، سازماندهی شده و با سلاح به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند، مصداق روشن مفسد‌فی‌الارض هستند.»

امام جمعه کاشمر دیروز نیز مجددا گلایه‌های خود را از دستگاه قضایی مطرح کرد و گفت: «هنوز هیچ کاری برای پرونده نشده است.»

خباز، نماینده کاشمر نیز گفت: «جزییات این تجاوز را نپرسیده‌ام و در جریان موضوع نیستم.» شنیده‌ها حاکی است در ارتباط با این جنایت که در اطراف روستای قوژد از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر به وقوع پیوست حدود ۱۵ نفر بازداشت شدند و در زندان وکیل‌آباد مشهد به سر می‌برند.
مصطفی قریشی ‌یکی از ضابطان قضایی سپاه پاسداران‌در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره جزییات پرونده روستای قوژد گفت: «یک ماه و نیم پیش، مردم روستای قوژد در تماس تلفنی با ضابطان قضایی، از یک تجاوز جمعی به یکی از زنان اهل روستا در اراضی اطراف این روستا خبر دادند. نیروهای بسیج به محل اعزام شدند و تعدادی از مته‌مان را بازداشت کردند و به کلانتری مربوطه ارجاع دادند. ولی به دلیل اینکه فرد مورد تجاوز، توسط متجاوزان از محل، دور شده بود، شاکی خصوصی حضور نداشت و به همین دلیل، اراذل و اوباش دستگیرشده، آزاد شدند.»

او افزود: «پس از یکی، دو روز و درمان خانم مورد تجاوز قرارگرفته، وی با مراجعه به دادسرا، طرح شکایت کرد و به دلیل اینکه پرونده مربوط به شکایت «تجاوز به عنف» بود، در صلاحیت دادگاه کیفری استان در مشهد تشخیص داده شد و با هماهنگی دادستان استان، اکیپی از نیروی انتظامی، وارد روستای قوژد شدند و تعدادی از مته‌مان را دستگیر و به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل کردند.»

در حالی که جزییاتی از این حادثه فاش شده است، مظلومی دادستان کاشمر حاضر نشد درباره جزییات این پرونده، صحبت کند و فقط به گفتن این جمله بسنده کرد که: «پرونده در اختیار دادستانی استان است و قرار شده از طریق اداره کل روابط عمومی استان، اطلاع‌رسانی شود.»

گفتگوی خبرنگار «نسیم» با قربانی تجاوز

«منیره-خ»، زن جوان کاشمری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «نسیم» با تشریح جزئیات حادثه تجاوز دسته جمعی تعدادی از اراذل و اوباش منطقه کاشمر به وی گفت: شوهر من اعتیاد دارد و چند سالی است که من و دو فرزندم را به حال خود‌‌ رها کرده‌ است. مدتی است که با مرد سالم و متشخصی آشنا شده‌ام و بخاطر کمکهایی که به من می‌کرد به او اعتماد کردم. در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال به همراه این مرد و در حال بازگشت از محل کار به خانه بودیم. محل کار من مشرف به روستای قوژد است. در حالی‌که در بین راه توقف کرده بودیم و در حال صحبت بودیم، صدای چند موتور سوار را شنیدیم که در اطراف ماشین توقف کردند.

وی ادامه داد: ۵، ۶ نفر موتور سوار، این مرد را از ماشین پیاده کردند و مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و پول، مدارک، طلا و تلفن همراه هر دوی ما را به زور گرفتند. آن‌ها مرا به یک گندمزار بردند و جلوی چشم همدیگر به من تجاوز کردند. یکی از آن‌ها با دوستان دیگرشان تماس گرفت و آن‌ها هم آمدند و به من تجاوز کردند. پس از مدتی تصمیم گرفتند که مرا با موتور به یک محل دیگری منتقل کنند. در بین آن‌ها فردی به نام «چوپان» بود که من او را می‌شناختم و او هم مرا می‌شناخت.

این زن قربانی تجاوز اضافه کرد: با التماس و گریه از او خواستم که به من کمک کند. او پس از آنکه مرا شناخت، با چاقو، دوستانش را تهدید کرد و مرا سوار یک نیسان کرد و به خانه‌ای برد که دو زن در آنجا بودند و آن‌ها به من لباس و غذا دادند و بعد از کمی استراحت، و به دلیل اوضاع جسمی بدی که داشتم به بیمارستان رفتم. مسئولان بیمارستان به دلیل وخیم بودن حال من، علت آن را پرسیدند که پس از صحبتهای من، آن‌ها مسئولان نیروی انتظامی را در جریان قرار دادند و هم اکنون نیز پرونده در دادسرا در جریان است.