ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 10.06.2011, 13:11
جوانان اصلاح‌طلب: ۲۲ خرداد به خیابان می‌آییم

جوانان اصلاح طلب با انتشار بیانیه‌ای از آحاد مردم خواستند در راهپیمایی سکوت ۲۲ خرداد شرکت کنند و خطاب به مردم ایران اعلام کردند: مردم عزیز ایران، کودتاگران غافلند از اینکه جنبش سبزی که آغاز شده است و سر باز ایستادن ندارد وابسته به فرد نیست، از این روست که رهبران ما را حصر کرده‌اند، اما ما به آن‌ها نشان دادیم که این حصر نه تنها از اراده مردم نکاسته است بلکه باعث تکثیر رهبران در جامعه شده است. اینک هر ایرانی مسئولانه‌تر و با اراده‌ای محکمتر می‌اندیشد و گام بر می‌دارد، ما در کنار هم برای رسیدن به خواسته‌های برحقمان بویژه پایان حصر یاران سبزمان میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی سکوت نمی‌کنیم و اعتراض خود را به طرق مختلف ابراز می‌کنیم.

آن‌ها در بخش دیگری از بیانیه خود گفتند: ما دست در دست یکدیگر به خیابان می‌آییم تا پیمانمان با همدیگر و با زندانیان عزیزمان که در شرایط سخت زندان درکنار ما با صبوری مقاومت می‌کنند و نیز رهبران سبزمان که هرگز خواست به حق مردم را فدای هیچ مصلحتی نکرده‌اند و نیز با همه آنان که دلشان برای آزادی و عزت و کرامت انسان می‌تپد، محکمتر ببندیم.



به گزارش کلمه، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند امید و آگاهی

«این رسم دولتی نامشروع است که جز به موافقان خود مجوز راهپیمایی نمی‌دهد با این حال راهی را که شما ملّت بزرگ ایران برگزیده‌اید مسدود شدنی نیست و شما خلّاقانه نقش آفرینی خود را در این مسیر متجلّی خواهید ساخت و ما نیز در همه حال تا رسیدن صبح روشن فردا در کنار و همراه شما خواهیم بود.» (میرحسین موسوی- مهدی کروبی)

دو سال پیش در چنین روزهایی ایران سرشار از شور و شوق و شعف مردم بود، شوری که ریشه در تولد دوباره صداقت و پاکی و راستی در کلام سیاستمداران داشت، شوری که ریشه در امید رسیدن به فضای آزادی اندیشه و بیان داشت، شوری که ریشه در احساس حرمت و کرامت انسانی داشت، شوری که ریشه در حس داشتن حق انتخاب و تعیین سرنوشت داشت، شوری که ریشه در با هم بودن و با هم خندیدن و با هم ساختن داشت، شوری که ریشه در این باور داشت که اگر چه سال هاست تقلب نهاد انتخابات را در چنگال شوم خویش گرفته است اما مردم با حضور پرشور و رای بالای خود نتیجه را آنطور که می‌خواهند رقم خواهند زد. اما شاید باور نداشتند که این بار تقلب جای خود را به کودتا خواهد سپرد، باور نداشتند که مستان قدرت این بار پرده‌ها را دریده و برای کسب و حفظ قدرت از هیچ رفتاری ابا نخواهند کرد، باور نداشتند که مزد حضور و تلاششان برای ساختن فردای ایران، زندان و شکنجه و تحقیر و تحریم خواهد بود، باور نداشتند که در فاصله‌ای اندک پس از انقلاب و جنگ تحمیلی در خیابان‌های شهرهایی که عزت و آزادی و استقلالشان را با خون عزیزان خود بدست آورده بودند، گلوله و باطوم نصیبشان خوهد شد. باور نمی‌کردند که پاسخ سکوتشان و گل‌هایی که برای دعوت به صلح و دوستی به همراه می‌آوردند باطوم باشد. باور نمی‌کردند که فرزندانشان در زندان‌هایی که قرار بود با تعالیم اسلامی خالی از زندانی باشد مورد ضرب و شتم و بی‌حرمتی و تجاوز قرار بگیرند. باور نمی‌کردند که ریشه‌های فساد و تقلب و دروغ اینچنین در تمامی لایه‌ها نفوذ کرده باشد.

آری مردم را چنین مورد انواع اتهامات قرار دادند و توطعه گر خواندند و هزینه‌های سنگین و جبران ناپذیر بر کشور وارد کردند و اینک پس از دو سال به درستی حرف‌ها پی برده‌اند و با این وجود باز هم حاضر به پذیرش راه‌های عملی مصالحه جویانه برای پایان دادن به این وضع نیستند.

مردم بزرگ ایران، خرداد ماه پر حادثه‌ای برای کشور عزیزمان است، ماهی که تمام حادثه‌های خوبش حاصل با هم بودن ماست، حاصل ایستادگی و استواری ما و عزممان برای حفظ استقلال و آزادی و کرامتمان، و تمام حادثه‌های تلخش حاصل زیاده خواهی و بی‌اخلاقی فرصت طلبان شیفته قدرت و مدهوشانِ ثروت بوده است. خرداد امسال نیز متاسفانه شاهد ثبت رفتار غیرانسانی و دردناک و بی‌سابقه دیگری در پرونده جنایت کودتاگران بودیم، شهادت هاله سحابی -دختر مبارز و آرام و متین عزت الله سحابی- هاله‌ای که فرزند مردی از جنس عزت و شرف و اخلاق بود، مردی که به راستی عزت خدا در زمین بود و عمر را جز برای خدمت به مردم و ایران سپری نکرد. هاله‌ای که همچون پدر هرگز بذر کینه را در دل نکاشت و حتی به آنان که سال‌ها آرامش را از خانواده آنان دریغ کرده بودند جز محبت روا نداشتند. هاله سحابی در مراسم خاکسپاری پدر به شهادت رسید تا تصویری دیگر از بی‌شرمی دیکتاتور‌ها و نیز اوج ترس حاکمیت از مردم را به نمایش بگذارد

مردم عزیز ایران، کودتاگران غافلند از اینکه جنبش سبزی که آغاز شده است و سر باز ایستادن ندارد وابسته به فرد نیست، از این روست که رهبران ما را حصر کرده‌اند، اما ما به آن‌ها نشان دادیم که این حصر نه تنها از اراده مردم نکاسته است بلکه باعث تکثیر رهبران در جامعه شده است. اینک هر ایرانی مسئولانه‌تر و با اراده‌ای محکمتر می‌اندیشد و گام بر می‌دارد، ما در کنار هم برای رسیدن به خواسته‌های برحقمان بویژه پایان حصر یاران سبزمان میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی سکوت نمی‌کنیم و اعتراض خود را به طرق مختلف ابراز می‌کنیم.

مردم عزیز ما همراه هم در شب ۲۲ خرداد فریاد الله اکبر سر می‌دهیم، تا آنان که بر قدرت نظامی خویش تکیه کرده‌اند بدانند که در برابر همه سلاح‌ها و نیروهایی که بسیج می‌کنند و در برابر همه زندان‌هایی که بنا می‌کنند و در برابر همه خشونت‌ها و قدرت‌هایی که اعمال می‌کنند خدایی هست که بزرگیش در تصور نمی‌گنجد، خدایی که با ماست و ما تنها از او یاری می‌جوییم، خدایی که پیروزی حق بر باطل را در جای جای تاریخ نسل‌های همه عصر‌ها نشانمان داده است، خدایی که بزرگ و صبور و مهربان است و البته انتقام گیرنده.

همچنین ما جوانان اصلاح طلب همراه و همگام با شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم ایران می‌خواهیم که به یاد زنجیره بزرگ انسانی که در خرداد ۸۸ در تعداد زیادی از شهرهای کشور تشکیل شد بار دیگر در کنار هم لبریز از شور و امید به خیابان‌ها بیاییم و در سکوت فریاد بزنیم که ما استوار ایستاده‌ایم، ما بیداریم وهر روز آگاه‌تر و هوشیار‌تر و پر نشاط‌تر در مسیر سبزی که برگزیده‌ایم گام برمی داریم و با تلاش برای گسترش بذرآگاهی در دل لایه‌های مختلف جامعه به پیروزی نزدیک‌تر می‌شویم.

ما دست در دست یکدیگر به خیابان می‌آییم تا پیمانمان با همدیگر و با زندانیان عزیزمان که در شرایط سخت زندان درکنار ما با صبوری مقاومت می‌کنند و نیز رهبران سبزمان که هرگز خواست به حق مردم را فدای هیچ مصلحتی نکرده‌اند و نیز با همه آنان که دلشان برای آزادی و عزت و کرامت انسان می‌تپد، محکمتر ببندیم.

جوانان اصلاح طلب
۱۹/۳/۱۳۹۰