ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 05.06.2011, 19:35
خواهان معرفی هرچه سریعتر عاملان این جنایت هستیم

بیانیه زندانیان سیاسی زن درباره هم بند و همرزمشان:

هاله نازنین! تو در حصار نمی ماندی و اینگونه برای همیشه آزاد شدی

زندانیان سیاسی زن زندان اوین، شهادت هاله سحابی و درگذشت مهندس عزت‌الله سحابی را به مردم ایران و خانواده گرامی‌اش، تسلیت گفتند و ضمن محکومیت دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های حکومتی در جعل واقعیت کشته شدن هاله سحابی، خواهان معرفی هرچه سریعتر عاملان این سرکوب و جنایت شدند.

متن کامل این بیانیه که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیراست:

هرگز از مرگ نهراسیده‌ام
اگرچه دستانش از ابتذال شکننده‌تر بود
هراس من باری
همه از مردن در سرزمینی است
که مزد گورکن
از بهای آزادی آدمی افزون باشد

هاله سحابی، هم‌بند و هم‌رزم ما در میدان مبارزه با ظلم، در روز تشییع پیکر پدرش مهندس عزت‌الله سحابی، در اثر ضربه نیروهای امنیتی دچار حمله قلبی شد و درگذشت.

خبر اولیه از زیرنویس تلویزیون و اخبار به گوشمان رسید. هنوز در ماتم از دست دادن پیرمرد سیاست ایران بودیم که خبر آمد, تو هم به پدر پیوسته‌ای. نبودنت را باور نمی‌کردیم،. جای خالی‌ات هنوز در گوشه این سالن خودنمایی می‌کرد که آن‌قدر خاطرات نیک از همان اقامت چند ماهه‌ات بر جا مانده بود بر در و دیوار این زندان، که همیشه نقل کلام ما، اسم ”هاله” بود و خاطراتش.

هنوز باور نمی‌کنیم که برای همیشه از میان ما رفته‌ای. تو در حصار نمی‌ماندی، تو را نمی‌توانستند به بند کشند، هاله نازنین و این‌گونه برای همیشه آزاد شدی. تنت زیر مشت و لگد شب‌پرستان زخمی شد و قلبت تاب نیاورد این‌همه درد این دیار را که همواره ترست از این بود که نباشی تا آزادی مام میهن را به نظاره بنشینی.

تحمل این رنج، برای ما که دو سال است، زیر بار تمام نامردمی‌هایی که در حقمان روا داشته شد، سر خم نکردیم، به راستی دشوار است. که گوشه گوشه‌ی این زندان برای ما، یادآور روزهای با هاله بودن است، اما آن‌چه هاله و پدرش می‌خواستند ، صبر بود و صبر و ما از آنان آموخته‌ایم که صبر کنیم، که ریشه‌های ظلم و بیداد، سرانجام روزی از این سرزمین برچیده خواهد شد و هاله در این راه، به مرگی این‌چنین سزاوار، نائل آمد.

ما زندانیان سیاسی بند نسوان زندان اوین، شهادت هاله سحابی و درگذشت مهندس عزت‌الله سحابی را به مردم ایران و خانواده گرامی‌اش، تسلیت می گوییم و ضمن محکومیت دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های حکومتی در جعل واقعیت کشته شدن هاله سحابی، خواهان معرفی هرچه سریعتر عاملان این سرکوب و جنایت هستیم.

زندانیان سیاسی زن در زندان اوین