ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 01.06.2011, 7:02
مرگ هاله سحابی در اثر ضرب‌وشتم نیروهای امنیتی


تشنج در مراسم ختم عزت سحابی، منجر به مرگ دخترش هاله سحابی شدند
نیروهای لباس شخصی با ایجاد تشنج در مراسم ختم عزت سحابی، منجر به مرگ دخترش هاله سحابی شدند


(۱۱ خرداد ۱۳۹۰) یک روزنامه‌نگار که در محل مراسم تدفین عزت الله سحابی حاضر بود به کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران گفت که هاله سحابی پس از مداخله ماموران لباس شخصی و درحالی که فضای مراسم بسیارمتشنج بود و پس ازاینکه ماموران جنازه پدرش را با خود بردند دچار حمله قلبی شد و به دنبال آن پس از اینکه به درمانگاه لواسان برده شد درگذشت. این روزنامه نگار به کمیپن گفت که حضور لباس شخصی ها و ماموران امنیتی در این مراسم زیاد بود و در جریان مراسم ضرب وشتم صورت گرفت.



کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با ابراز عمیق تاسف از واقعه درگذشت هاله سحابی در مراسم تدفین پدرش حضور نیروهای لباس شخصی و ایجادفضایی که منجر به درگذشت این فعال سیاسی و پژوهشگر دینی شد را محکوم می کند و آن را نشانه بارزی از سرکوب شدید فعالان سیاسی و جامعه مدنی ایران می داند که حتی در مراسم تدفین عزیزان خود نیز شاهد میدان داری نیروهای امنیتی و آزار واذیت سیستماتیک افرادناپاسخگوی بی هویت هستند.

این روزنامه نگار گفت هاله سحابی، ۵۶ ساله، عکس پدرش را در دست گرفته بود که یک سری نیروهای لباس شخصی به وی حمله کردند که عکس را از او بگیرند. او سپس به سمت تابوت می رود اما او را با ضرب و شتم از جنازه دور می کنند و با خود می برند. این روزنامه نگار که در چندین بار به دلیل تاثر زیاد مجبور به قطع تلفن شد گفت که ضرب و شتم لباس شخصی ها شوک آور بود. کمپین به دنبال دریافت اخبار موثق به تکمیل این خبر اقدام خواهد کرد.

هاله سحابی روز ۱۴ مرداد ۸۸ همزمان با مراسم تحلیف محموداحمدی نژاد در نزدیکی مجلس شورای اسلامی دستگیر و پس از مدتی بازداشت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دو سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.