ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 29.05.2011, 13:17
گزارش تصویری از حضور نسرین ستوده در دادگاه

گزارش تصویری از حضور نسرین ستوده در اولین دادگاه رسیدگی به ابطال پروانه وکالت‌اش

مدرسه فمینیستی: اولین دادگاه رسیدگی به پرونده ابطال پروانهٔ وکالت نسرین ستوده صبح امروز (یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰) با حضور نسرین ستوده در کانون وکلای دادگستری برگزار شد. نتیجه نهایی به دادگاه تجدید نظر و زمان دیگری موکول شد.

صبح روز یکشنبه هشتم خرداد ماه، نسرین ستوده با دستبند و همراهی دو سرباز و یک زن پلیس از زندان اوین به کانون وکلا آمد تا در دادگاه رسیدگی به ابطال پروانهٔ وکالتش شرکت کند.



در این دادگاه که در یکی از اتاق‌های کانون وکلا برگزار شد؛ خانم کیهانی عضو هیات رییسه کانون و چند تن از وکلا به عنوان قاضی به بررسی پرونده ابطال و یا عدم ابطال پروانه وکالت نسرین ستوده پرداختند و تصمیم به برگزاری دادگاه تجدید نظر و در زمانی دیگر گرفته شد.

نسرین ستوده از شهریور سال گذشته در زندان اوین دربند و به یازده سال زندان محکوم شده است. چندی پیش مراجع قضایی خواستار تعلیق پروانه وکالت این وکیل شدند اما کانون مدافعان با وارد شدن به این حوزه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفته است.

به گفته وکلای حاضر در پشت درهای بستهٔ دادگاه، این عمل کانون وکلای دادگستری به منزلهٔ دفاع از حقوق صنفی وکلاست و امیدوارند کانون وکلا در این زمان حساس تاریخی تصمیمی مبنی بر دفاع از حقوق صنفی وکلا بگیرد.



هر چند این وکیل هم در دادگاه و هم در نامه‌ای که به همسرش نوشته؛ تاکید کرده چه بی‌پروانه و چه با پروانه وکالت به احکام صادر شدهٔ موکلانش معترض است: «تا زمانی که این احکام غیر عادلانه به حیات خود ادامه می‌دهد و تا زمانی که دادگاه انقلاب به صدور احکام اعجاب انگیز خویش ادامه می‌دهد. من بی‌پروانهٔ وکالت یا با پروانه، به این احکام معترضم. اعتراض به احکام ناعادلانه نیاز به پروانهٔ وکالت ندارد. به آن‌ها بگو پروانه‌ام را از من بگیرید، عدالت را نه؟



او در این دادگاه با چهره‌ای خندان و با اعتماد به نفس بالا حضور یافت که قوت قلب حاضران و فعالان حقوق زنانی شد که برای دیدن نسرین ستوده به کانون وکلای دادگستری آمده بودند.