ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 09.05.2011, 11:40
اعدام جوانان عرب اهوازی را متوقف سازید

مردم آزاده
رژیم استبدادی ولایت فقیه پس از تظاهرات مردم عرب اهواز در نیمه آوریل ۲۰۱۱ (اواخر فروردین ۹۰) قصد دارد از آنان زهر چشم بگیرد. جرم جوانان عرب در اهواز و شهرهای تابعه این است که جرات کردند سکوت گورستانی رژیم را بشکنند و اعتراض کنند و بالا‌تر از آن در تظاهرات خود ندای استبدادستیز «آزادی» را سر دهند وبر دفاع از هویت ملی خویش تاکید کنند. پاسخ نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش، به این تظاهرات مسالمت آمیز، آتش و گلوله بود.

طبق گفته خانم شیرین عبادی در این رویارویی ۱۲ تظاهر کننده عرب شهید، ده‌ها تن زخمی و صد‌ها تن دستگیر شدند. اکنون همه کسانی که قبل و بعد از تظاهرات نیمه آوریل دستگیر شده‌اند – از جمله شماری از شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی و مدنی – تحت بد‌ترین شکنجه‌های جسمی وروحی قرار دارند. برخی در زندان‌های مخفی همچون زندان «سازمان مقاومت بسیج» در زیتون کارمندی، برخی در زندان سپیدار و برخی دیگر در زندان کارون – زندان اصلی شهر اهواز – به سر می‌برند. این زندان به شهادت مجموعه فعالان حقوق بشر وزندانی اعزامی از تهران آقای ضیا نبوی، بد‌ترین ووحشتناک‌ترین زندان ایران است. این به معنای آن است که حاکمان شووینیست تهران نه تنها در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بلکه حتا در مورد «زندان» هم نسبت به مردم عرب اهواز، تبعیض روا می‌دارند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۵/۲/۹۰ (۵ می‌۲۰۱۱) نه تن از جوانان عرب را به اتهام‌های مختلف به دار آویخت و بدین سان جنایت جدیدی را علیه مردم عرب اهواز مرتکب شد. سه برادر به نام‌های علی حیدری ۲۵ ساله، جاسم حیدری ۲٣ ساله و ناصر حیدری ۲۱ ساله به اتهام آتش گشودن به روی ماموران انتظامی اعدام شده‌اند. اینان فرزند کریم صالح معروف به طعمه حیدری هستند که در سه راه حمیدیه در ملا عام به دار آویخته شدند. انتخاب این مکان برای اعدام این سه جوان عرب به قصد ترساندن توده‌های عرب در اهواز و حمیدیه و ملاشیه است. و در حالی که اغلب کشورهای جهان، اعدام را از مجازات‌های کیفری خود حذف کرده‌اند، رژیم تبهکار جمهوری اسلامی هنوز به این عمل غیر انسانی ادامه می‌دهد و از آن بد‌تر این کار را در ملا عام انجام می‌دهد که آثار روانی سویی بر افراد جامعه دارد. هم چنین گزارش‌های دریافت شده از اهواز حاکی است روز پنجشنبه گذشته پنج تن در زندان کارون اهواز اعدام شده‌اند.

ما براساس مسوولیتمان در مبارزه با تبعیض نژادی و عرب ستیزی در ایران و با توجه به‌شناختی که از این رژیم خونریز وعرب ستیز داریم پیش بینی می‌کنیم که شمار دیگری از زندانیان عرب را اعدام نماید. لذا از همه شخصیت‌ها و سازمان‌های سیاسی، مدنی و حقوق بشرى می‌خواهیم صدای خودرا در اعتراض به این اعدام‌ها به گوش جهانیان برسانند. هم چنین بر همگان است که خواستار آزادی همه دستگیر شدگان قبل و بعد از تظاهرات ۱۵ آوریل وسایر زندانیان کشور باشند. سکوت در این زمینه، معنایی جز رضایت از اعمال ضد انسانی وضد عربی رژیم جمهوری اسلامی ایران ندارد.

کانون مبارزه با‌نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران

شماره ۶/۱۱/۵/۸