ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 24.04.2011, 18:09
تداوم تنش میان میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد

رادیو فردا: جلسه هیئت دولت در حالی بعد از ظهر یکشنبه با غیبت محمود احمدی‌نژاد برگزار شد که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، که مسئله ابقای وی به کشمکش میان دولت و مجلس بدل شده است در این جلسه حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه، ۴ اردیبهشت، ضمن تأیید دعوت رسمی دولت از آقای مصلحی به جلسه امروز هیئت دولت، از حضور قطعی محمود احمدی‌نژاد در جلسه بعد از ظهر خبر داده بودند، با این‌حال این جلسه با غیبت محمود احمدی‌نژاد برگزار شد.

برخی از وبسایت‌های خبری حضور نیافتن محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت را تداوم تنش میان وی و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات ارزیابی می‌کنند.

در تاریخ ۲۸ فروردین دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که حیدر مصلحی از تصدی وزارت اطلاعات کناره‌گیری کرده و محمود احمدی‌نژاد نیز با پذیرش استعفای وی، آقای مصلحی را به عنوان «مشاور امور اطلاعاتی» خود برگزیده است.

به دنبال انتشار این خبر، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ضمن مخالفت با کناره‌گیری آقای مصلحی از سمت خود، از ادامه کار وی در وزارت اطلاعات حمایت کرد و بدین ترتیب حیدر مصلحی در سمت خود ابقاء شد.

آقای خامنه‌ای پس از آن نیز اعلام کرد که بنا ندارد در کارهای دولت دخالت کند اما در این مورد که «چندان هم مهم نیست» احساس کرده بود که «از مصلحت بزرگی غفلت شده است».

از زمان انتشار اخبار در مورد ابقای آقای مصلحی با نظر رهبر جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد هنوز واکنشی علنی نشان نداده و خبر پذیرش استعفای آقای مصلحی نیز همچنان در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در دسترس است.

عدم واکنش محمود احمدی‌نژاد در مورد نظر رهبری، انتقاد مجلس را نیز به همراه داشت و در تاریخ ۳۱ فروردین، ۲۱۶ تن از نمایندگان، در نامه‌ای خطاب به وی، خواستار موضع‌گیری صریح او در حمایت از حیدر مصلحی شدند.

روز یکشنبه، علی اصغر زارعی، نمایندههران، به خبرگزاری فارس گفت که وی به همراه تنی چند از نمایندگان قصد دارند روز یکشنبه با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده و «درباره مسائل اخیر» با وی گفت‌و‌گو کنند.

به گزارش این خبرگزاری، حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده، اسماعیل کوثری و علی اصغر زارعی، نمایندگانی هستند که قصد دیدار با محمود احمدی‌نژاد را دارند.