ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 02.03.2011, 7:58
بازداشت فخرالسادات محتشمی‌پور و مهسا امر آبادی

فخرالسادات محتشمی پور، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و همسر مصطفی تاجزاده عضو دربند سازمان مجاهدین ایران اسلامی بازداشت شد.

فخرالسادات محتشمی پور، مدیرکل امور بانوان وزارت کشور در دولت اصلاحات سید محمد خاتمی، شب گذشته در یکی از خیابان های تهران بازداشت شده است. مهسا امیرآبادی، همسر مسعود باستانی و شهین جهادی نیز از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

محتشمی پور شب گذشته که پس از شرکت در جلسه ی قرآن هفتگی خانواده های زندانیان سیاسی به همراه چند تن دیگر برای شرکت در تجمع اعتراضی راهی خیابان های مرکزی شهر شده بود که توسط ماموران دستگیر می شود.

وی با موبایل خود با خانواده تماس گرفته و موبایل را روشن گذاشته تا آنها مکالمه ی او و مأموران را بشنوند که صدای خانم محتشمی پور شنیده می شد که می گفته: “مگر من چکار کرده‌ام؟ من هم مثل بقیه مردم به خیابان آمده ام و دارم راه می روم. اگر مرا می برید باید با به دخترم خبر بدهم”.

مأموران در پاسخ تأکید کرده اند که باید او را با خود ببرند و بعدا اجازه ی تماس به وی خواهند داد.

علی طباطبایی، داماد خانم محتشمی‌پور ، در گفت وگو با راديو فردا گفت: فخرالسادات محتشمی‌پور در حين بازداشت با موبايل با دختر خود تماس می‌گيرند و مکالمه او با ماموران امنيتی از همين طريق شنيده می‌شد.»

آقای طباطبایی همچنين گفته است، آنچه که از طريق تلفن شنيده می‌شد اين بود که فخرالسادت محتشمی‌پور به بازداشت خود اعتراض می‌کرد و می‌گفت او به همراه مردم به خيابان آمده و در حال قدم زدن است و طرف ديگر ماموران نيز می گفتند می‌ بايست همراه آنها برود.

وی افزوده است: «خانم محتشمی‌پور پيشتر در مطلبی در وبلاگ خود نوشته بود گلی را برای هديه به ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد به خيابان پاستور خواهد برد.»

فخرالسادات محتشمی پور سال گذشته به هنگام شرکت در مراسم درگذشت آيت الله حسينعلی منتظری در سال گذشته نيز بازداشت شده بود که پس از دو روز آزاد شد.