ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 27.02.2011, 7:14
عبدلله رمضان‌زاده به اوین بازگشت



عبدالله رمضان زاده ششمین شاکی در پرونده‌ی مشفق و سخنگوی دولت سید محمد خاتمی، روز شنبه هفتم اسفند ماه ٨٩ به زندان بازگشت.

به گزارش کلمه، رمضان زاده، قائم مقام جبهه مشارکت ایران اسلامی، که از هفته ی پیش بارها، تهدید به بازگردانده شدن به اوین شده بود صبح دیروز برای اجرای حکم ۶ ساله ی خود به اوین بازگشت.

بازجویان رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که از موفق ترین استانداران استان کردستان در بحران ها بوده است، طی هفته گذشته بارها از او درخواست کرده بودند تا با انتشار اطلاعیه ای، نسبت به اطلاعیه های اخیر جبهه مشارکت و همچنین «شورای هماهنگی اصلاح طلبان کُرد» واکنش نشان دهد و ضمن تکذیب این اطلاعیه ها، که در حمایت از تجمعات خیابانی صادر شده بود، تاکید کند که این اطلاعیه ها ساختگی است.

همچنین در آخرین بازجویی نیز، به رمضان زاده ابلاغ شده بود بین بازگشت به زندان و تکذیب اطلاعیه ها یکی را انتخاب کند، که عبدالله رمضان زاده با پافشاری بر مواضع خود، رهسپار زندان شد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به گفته ی خود و دوستانش، پس از آزادی از زندان اوین در نوعی بلاتکلیفی به سر می برده و از مدت ها پیش وقتی دوستانش پس از امضای شکایت نامه از سردار مشفق و همکاران کودتاگرش یکی یکی به زندان احضار شدند، خود را برای بازگشت آماده کرده بود.

گفتنی ست ماموران با خانواده ی رمضان زاده هنگام بدرقه و مشایعت وی در مقابل درب درگیر شده، ابتدا با ضربات مشت و لگد و باتوم برادران وی را مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس هر دو برادر دستگیر کردند.

این دستگیری چند ساعته منجر به صدور قرار وثیقه ی ۱۰ میلیون تومانی برای هر کدام از آن ها شد.

نحوه ی بازگشتن دکتر رمضان زاده به اوین یاد آور روز دستگیری وی در سال ۸۸ می باشد. زمانی که وی و پسرش را در خیابان و بدون ارائه ی حکم همراه با ضرب و شتم بازداشت نموده تا جایی که ماشین وی خون آلود شده بود.

گزارش ها حاکی از آن است که بخشی از کینه ی ماموران امنیتی از رمضان زاده مربوط به حمله ی عده ای لباس شخصی در همان جمعه ی انتخابات به ستاد قیطریه می باشد. به گفته ی شاهدان رمضان زاده آن روز جلوی افراد مسلح که به جوانان ستاد حمله کرده بودند ایستاد و با دست خالی آن ها را بازداشت کرد و تحویل پلیس داد.

دکتر رضا خاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ی مشارکت ایران اسلامی در یادداشتی برای وی می گوید:

به نام خدای عزت بخش و ذلیل کننده

عبدالله رمضان زاده هم به سبز آباد اوین بازگشت. به او گفته بودند یا باید مصاحبه کنی و بیانیه بدهی در محکومیت ٢۵ بهمن و علیه جبهه مشارکت و یا به زندان برگردی و او همان کاری کرد که یک غیور می کند و به رسم معهود همه آزادمردان تن را به زندان جور سپرد اما آزادگی و مردانگی خود را نفروخت.

اما درسوی دیگر در چند روز گذشته شاهد صفی از مرد نمایان بودیم که برای حفظ قدرت و متاع دنیا حاضر شدند حقیقت را لگد مال کنند، شرافت را بفروشند و ابروی خود را پیش ملت از دست بدهند شاید که محبوب قدرت بمانند و لذا چه بسا بر خلاف اعتقادات خود بر مظلو مان تاختند وهیزم آتش ظلم شدند.اینها همان هایی بودند که سالها می گفتند “ان الحیاة عقیدة و جهاد”

اینها کجا و عبدالله رمضان زاده ها کجا؟

هل یستوی الاعمی والبصیر؟ فاعتبروا یا اولی الابصار