ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 21.02.2011, 20:32
ملی‌مذهبی‌ها: به سیاست‌های ایران‌برانداز پایان دهید

شورای فعالان ملی – مذهبی در بیانیه‌ای به بازداشت تقی رحمانی اعتراض کرد. شورای فعالان ملی – مذهبی این بازداشت‌ها را ادامه سیاست‌های ایران‌برانداز سالیان اخیر می‌داند که سرمایه‌های انسانی کشور را همانند سرمایه‌های ملی‌اش مورد حمله قرار داده است.

متن کامل این بیانیه بشرح زیرست:

به نام خدا
به سیاست‌های ایران‌برانداز پایان دهید

تقی رحمانی یکی از اعضای شورای فعالان ملی – مذهبی و از فعالان پرسابقه در راه تأمین آزادی، عدالت و منافع ملی چند روزی است که بازداشت شده است. بازداشت او بدون ارائه هیچ حکم رسمی با ورود مأموران ناشناسی که در خانه را با دیلم باز کرده بودند، صورت گرفت. همسر وی (خانم نرگس محمدی) در پی این حمله، در حالی که لباس درون منزل بر تن داشت، دچار شوک شده و به زمین افتاد. منزل ایشان به مدت دو ساعت در حضور دو کودک خردسال بهت‌زده که شاهد حال و وضع مادر و برخورد توهین‌آمیز مأموران با پدر بودند، مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت.

شورای فعالان ملی – مذهبی ضمن اظهار تأسف از زیر پا گذاشتن اصول و آموزه‌های اخلاقی و مذهبی در هنگام ورود به حریم خصوصی منزل، این بازداشت غیرقانونی را محکوم می‌کند و آن را ادامه سیاست‌های ایران‌برانداز سالیان اخیر می‌داند که سرمایه‌های انسانی کشور را همانند سرمایه‌های ملی‌اش مورد حمله قرار داده است.

هرچند متأسفانه رویکردهای در پیش گرفته سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و…، بیانگر آن است که جناح غالب گوش شنوایی برای شنیدن صدای مصلحان جامعه ندارد، اما باید یک بار دیگر متذکر شویم اینک که موج حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی در منطقه به راه افتاده و صدای ناراضیان به گوش حاکمیت‌ها می‌رسد، در ایران نیز می‌بایست صدای انتقاد و اعتراض بسیاری از نخبگان جامعه و بویژه نسل جوان سرزنده و سرشار از حیات و حرکت و خواهان بهبود زندگی خود و ملت‌شان نیز شنیده شود. این امر در راستای حفظ منافع ملی، مصالح کشور و به نفع همگان است.

هر که نامُخت از گذشت روزگار
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار

شورای فعالان ملی – مذهبی
۲/۱۲/۱۳۸۹