ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 19.02.2011, 13:39
یکشنبه، روز اعتصاب سراسری در کردستان

«کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله» در دومین بیانه خود ضمن پشتیبانی از اعتراضات سراسری در ایران، در اعتراض به قتل جانباختگان در روز ۲۵ بهمن، صانع ژاله دانشجوی کرد و محمد مختاری دانشجوی تهرانی، از مردم کردستان درخواست کرد تا روز یکشنبه را به اعتصاب سراسری تبدیل کنند.

متن کامل این بیانیه به گزارش کردیش پرسپکتیو به شرح زیر می‌باشد:

چهار روز از کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری در جریات تظاهرات اعتراضی ۲۵ بهمن می گذرد.

در حالی که مردم کردستان و سرتاسر ایران در شوک کشته شدن صانع ژاله، دانشجوی کرد بسر می برند، پیکر این جوان کرد، تحت تدابیر شدید امنیتی، از سوی قاتلانش در پاوه به خاک سپرده شد. قاتلان وی،‌ یکبار جسم و روح او کشتند و دیگر بار، کرامت انسانی و شخصیت او را مورد هدف قرار دادند. هر چند که همیشه یاد او در دل میلیون‌ها نفر زنده خواهد ماند و توطئه‌ی کثیف حکومت برای بسیجی و خبرچین جلوه دادن صانع ژاله به شکل فجیعی با شکست مواجه شد.

صانع ژاله، فرزاد وکیانوش و احسان و شوانه ای دیگر است. محمد مختاری، سهراب و اشکانی دیگرند. . قاتلان همه آن‌ها یکی است. کشتار جوانان هیچ گاه از سوی مردم کردستان بی پاسخ نمانده است. کردستان همه فرزندان ايران را در آغوش خواهد گرفت.

دانشجویان کرد، زنان و جوانان، فعالان سیاسی و مدنی کرد، احزاب و نهادهای اجتماعی، در چند روز گذشته، آمادگی خود را به اشکال مختلف برای نشان دادن اعتراضات سراسری به ‌این جنایت اعلام کرده‌اند. مردم کردستان اینبار هم برای قاتلان صانع و صانع ها پیامی دارند: کردستان ایران به شکلی قاطع و گسترده دست به اعتراض خواهد زد. کردستان خواب قاتلان صانع ژاله و محمد مختاری را آشفته خواهد کرد و بار دیگر آنها را رسوا می کند.

کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله، از عموم مردم در تمامی شهرهای کردنشین درخواست می کند تا در اعتراض به قتل عام جوانان کرد و در واکنش به جنایتی که جمهوری اسلامی علیه صانع ژاله و در عین حال علیه اراده و کرامت و موجودیت مردم کرد انجام داده، روز یکشنبه برابر با اول اسفند، دست به اعتصاب سراسری بزنند و در این روز با تعطیلی بازار و مدارس و با بستن مغازه ها و نرفتن بر سر کار، بار دیگر نشان دهند که کردستان کشتار جوانانش را تحمل نخواهد کرد.

در این روز، مردم سایر شهرهای ایران و ایرانیان خارج از کشور در یادبود جان باختن محمد مختاری و صانع ژاله و به نشانه همبستگی با مردم کردستان و اعتراض به دیکتاتوری و وضع موجود دست به تظاهرات و اعتراض خواهند زد. کمیته‌ی هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله، از حرکت اعتراضی مردم سایر شهرها در روز اول اسفند پشتیبانی می کند و خود را همراه و همصدا با آنان می داند.