ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 17.02.2011, 0:53
تشییع پیکر محمد مختاری ۲۲ ساله در تهران

بنا بر گزارش‌ها محمد مختاری، فرزند اسماعیل و ۲۲ ساله، ساکن تهرانپارس بر اثر شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از سوی ناحیه "کتف" مضروب شده بود. وی در خیابان رودکی (پنجاه متر مانده به خیابان توحید) و به ضرب گلولهٔ مستقیم ماموران موتور سوار نیروی انتظامی و به وسیلهٔ کلت کمری مجروح شد. به نظر می‌رسد وی به علت عدم رسیدگی به موقع پزشکی جان باخته باشد چرا که براثر شلیک گلوله به کتفش خون زیادی از بدن وی خارج شده بود.

رسانه‌های وابسته به رژیم بعد ازظهر چهارشنبه خبر دادند که پیکر محمد مختاری را با شعار دادن علیه موسوی و کروبی، تشییع شد. به گزارش وبسایت کلمه پیکر محمد مختاری تا عصر روز چهارشنبه در اختیار نیروهای امنیتی بوده و خانواده‌ی مختاری که بنا داشتند صبح امروز پسرشان را تشییع کنند، به علت اینکه جنازه به آنها تحویل داده نشده، از این کار بازمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، جسد محمد مختاری از مقابل در منزل خانواده او در شرق تهران تشييع شد. طبق اين گزارش در مراسم تشیيع محمد مختاری شعارهايی همچون «کروبی موسوی مرگ به نيرنگتان، خون جوانان ما می‌چکد از چنگتان»، «لعن علی عدوک ياحسين، کروبی و خاتمی و ميرحسين»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی» و «مرگ بر منافق» سر داده شده است.

عوامل رژیم صانع ژاله، دانشجوی دانشگاه هنر و نخستین قربانی روز ۲۵ بهمن را با جعل کارتی، بسیجی معرفی کردند، اما ساعاتی بعد قانع ژاله، برادر صانع ژاله نقشه ماموران امنیتی را لو داد و به همین خاطر نیز بازداشت شد. اما محمد مختاری را دیگر نتوانستند بسیجی معرفی کنند، چرا که نه تنها فرصتی برای این کار نداشتند، بلکه اولین عکس‌هایی که از او منتشر شد، نشان می‌داد که او در روز ۲۵ بهمن، مشخصا به عنوان یک فعال سبز به خیابان آمده و به همین خاطر هدف گلوله قرار گرفته است.


محمد مختاری ۲۲ ساله در یکی از نوشته‌هایش در فیس‌بوک نوشته بود: «خدایا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته‌ام!» او از نشسته زیستن در ذلت خسته بود، و به همین خاطر ایستاده مردن را انتخاب کرد.



پدر و دیگر بستگان محمد مختاری