ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 13.02.2011, 21:45
دکتر عبدالله ناصری بازداشت شد

شامگاه یکشنبه ماموران امنیتی با حکم دادستان اقدام به تفتیش منزل دکتر عبدالله ناصری از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوره اصلاحات نموده و وی را بازداشت کردند.

به گزارش تحول سبز، دکتر ناصری استاد برجسته تاریخ اسلام و از دانشگاهیان فرهیخته و خوش نام است که به اعتدال مشهور است. به گفته دوستان و همکاران وی و دستگیری این استاد بازنشسته اجباری دانشگاه در شب ۲۵ بهمن ماه نشانگر عدم تعادل روحی اقتدارگرایان و به هم ریختگی کامل آنان است که در صددند عقلای سبز را به بند بکشند و به دست خود شرایط را بحرانی کنند.

خانواده ناصری از مشکلات جسمی او از جمله ناراحتی گوارشی‌اش ابراز نگرانی می‌کنند و امیدوارند در اقدامی عاقلانه و مدبرانه هرچه زودتر او را در جمع خانواده ببینند.

آقای ناصری از معدود اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که ماه‌های پس انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را در خارج از زندان‌های جمهوری اسلامی سر کرده است.

بسیاری از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در نخستین روزهای شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج اعلام شده برای انتخابات ریاست جمهوری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و بیشتر آنها پس از برگزاری دادگاه‌های گروهی یا انفرادی با احکام سنگین روبه‌رو شده‌اند.

بازداشت آقای ناصری تازه‌ترین حلقه از دور جدید بازداشت‌ها در آستانه ۲۵ بهمن ماه است.

روزی که رهبران مخالفان دولت برای برگزاری یک راهپیمایی حمایتی از مردم مصر و تونس درخواست مجوز کرده‌اند و در حالی که مسئولان دولتی تلویحاً با آن مخالفت کرده‌اند، مسئولان نظامی تهدید کرده‌اند که با هرگونه تحرک معترضان برخوردی شدید خواهند داشت.

مأموران امنیتی در روزهای گذشته چندین فعال سیاسی، مدنی و روزنامه‌نگار نزدیک به اصلاح‌طلبان را بازداشت کرده‌اند که از شاخص‌ترین آنها محمدحسین شریف‌زادگان، وزیر رفاه دولت خاتمی و همسر خواهر میرحسین موسوی، تقی رحمانی، فعال ملی و مذهبی، یدالله اسلامی، دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس و کورش زعیم، از فعالان جبهه ملی ایران هستند.

افرادی که به گفته دادستان تهران همه به دلیل جرایم امنیتی بازداشت شده‌اند.

علاوه بر بازداشت این افراد، گزارش‌های رسیده از ایران حاکی از آن است که دولت ایران در آستانه ۲۵ بهمن ماه محدودیت‌هایی را در سامانه پیام کوتاه و نیز ارتباطات اینترنتی ایجاد کرده است و همچنین دریافت امواج رادیویی و ماهواره‌ای نیز با اخلال روبه‌روست.

همچنین نیروهای امنیتی محدودیت‌های اعمال شده بر مهدی کروبی را تشدید کرده‌اند به نحوی که کلیه خطوط ارتباطی آقای کروبی و نزدیکانش قطع و آقای کروبی در شرایط حصر خانگی قرار گرفته است.

به رغم همه این فشارها گروه‌های حامی جنبش سبز به ویژه دانشجویان، بر برگزاری راهپیمایی ۲۵ خرداد اصرار دارند گرچه هنوز معلوم نیست در صورت برگزاری این راهپیمایی حکومت جمهوری اسلامی چگونه با آن مواجه خواهد شد.