ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 13.02.2011, 19:13
نامه به رییس جمهور ترکیه آقای عبدالله گل


جناب آقای رییس جمهور،
از طریق رسانه‌ها باخبر شدیم که به منظور بازدیدی رسمی از ایران، در آغاز هفته جاری به تهران می‌روید.
بازدید شما از ایران همزمان شده است با تظاهرات مردم ایران در حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم تونس و مصر. دو تن از رهبران اپوزیسیون در ایران آقای میرحسین موسوی و آقای مهدی کروبی از مسئولان حکومت ایران در خواست کرده اند که با برپایی این تظاهرات در تاریخ ۱۴ فوریه موافقت کنند. حکومت ایران نه تنها با این درخواست موافقت نکرده بلکه آقای حسين همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران تهران تهدید کرده است که با تظاهرکنندگان در این روز بشدت برخورد خواهد شد. سازمان های مدافع حقوق بشر از افزایش بازداشت های کنشگران سیاسی و خبرنگاران درآستانه تظاهرات احتمالی دوشنبه ۱۴ فوریه خبر داده اند. فشار بر رهبران اپوزیسیون در ایران تشدید یافته و طبق گزارشات منابع مختلف اکنون آنها در بازداشت خانگی بسر می برند.

آقای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در سخنرانی‌اش پیش از استعفای آقای حسنی مبارک رییس جمهور سابق مصراو را فراخوانده بود که به خواست مردم مصر برای آزادی و دگرگونی گوش فرا دهد.

ما امضا کنندگان این نامه ما یلیم بدانیم که آیا می‌توانیم امید آن را داشته باشیم که این پیام از جانب شما نیز به سران حکومت در ایران خواهد رسید؟

ما بشدت نگران آن هستیم که شهروندانی که بهر ترتیب روز دوشنبه به خیابان های تهران می‌آیند تا همبستگی خود را با مردم مصر و تونس اعلام کنند، با خشونت لگام گسیخته حکومت مواجه شوند.

مردم ایران توجه و حمایت کشور همسایه را از حقوق بنیادین دمکراتیک و انسانی خود هرگز فراموش نخواهند کرد.


با تقدیم احترام
حامیان جنبش سبز ایران-استکهلم
۱۳ فوریه ۲۰۱۱