ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.02.2011, 13:56
حمایت اتحاد جمهوری‌خواهان از راهپیمائی ۲۵ بهمن


در حمایت از فراخوان راهپیمائی ۲۵ بهمن
برای همبستگی با مبارازات آزادیخواهانه مردم مصر، تونس و دیگر کشورهای عربی


حریقی که یک جوان تونسی با آتش زدن خود در آن کشور دامن زد، بعد از تونس به مصر، یمن و دیگر کشورهای عربی گسترش یافته است. دیکتاتور تونس، از کشور گریخته است؛ در مصر با ادامه اعتراضات مردم پایان دیکتاتوری و سرکوب فرا رسیده است. نسلی که در ایران جنبش سبز را جان بخشید، امروز در مصر و تونس و یمن ... مشعل رهائی از یوغ دیکتاتوری و استبداد را برافروخته است. زمین زیر پای جباران به لرزه در آمده و گذار به دمکراسی و حکومت رای و اراده مردم بر سرنوشت کشورهای منطقه، آغاز گشته است.

جنبش سبز که پیشتاز دفاع از حقوق شهروندی و درخواست انتخابات آزاد در منطقه بود، در لرزش کاخ های ستم و سرکوب در منطقه، آئینه اهداف خود را دیده است. اقایان موسوی و کروبی «به منظور اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه، به ویژه قیام آزادی خواهانۀ مردم تونس و مصر بر علیه حکومت استبدادی در کشور» اعلام راهپیمائی کرده اند.

دادستان کل کشوردر هراس از حضور میلیونی مردم در حمایت از جنبش دمکراسی در منطقه، صدور مجوز برای راهپیمایی را مردود دانسته، مخالفان حکومت سرکوب و اعدام را به شرکت در راهپیمائی دولتی در ۲۲ بهمن دعوت کرده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران حق تجمع و اعتراض را حق طبیعی مردم می داند؛ حقی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به رسمیت شناخته شده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران از همه هم میهنان در اقصی نقاط جهان می خواهد که در تظاهرات و تجمعاتی که در روز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ برابر با ۱۴ فوریه ۲۰۱۱، در همبستگی با مبارزات آزادی خواهانه مردم منطقه، به خصوص مصر و تونس برگزار می شوند، فعالانه مشارکت نمایند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰ فوريه ۲۰۱۱


***


برای حمایت از پیکار مردم مصر و تونس
و پاسخ به فراخوان تظاهراتِ 25 بهمن در ایران


توفانی که با خودکشی اعتراضی یک جوانِ تونسی برخاست و بن علی را فراری داد، باعث جنبش هایی گسترده در خاور میانه و بویژه در مصر شده است که همه خواهان پایان استبداد و استفرار دمکراسی از راه های مسالمت آمیز هستند. نیروهای واپسگرای اسلامی تاکنون نتوانسته اند رهبری جنبش توده ای را در دست گیرند. گسترش ذهنیت دمکراسی خواهی و تکثر گرایش های سیاسی این امید را بر میانگیزد که ما شاهد گذر موفقیت آمیز تونس و مصر به دمکراسی و پایان استبداد باشیم.

برای حمایت از پیکار مردم مصر و تونس وپاسخ به فراخوان تظاهراتِ 25 بهمن در ایران، ما از همه هموطنان آزادیخواه در خارج از کشور دعوت میکنیم که به تظاهرات روز 14 فوریه که در شهرهای اروپا و امریکا برگزار میشود، بپیوندند.

از روند دمکراسی سازی در خاور میانه حمایت کنیم و با اتحاد عمل برای آزادی، دمکراسی و انتخابات آزاد در ایران مبارزه کنیم.

9فوریه 2011 - چهار شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

امضاء کنندگانِ بیانیهِ" برای بازسازی جنبش جمهوریخواهی"