ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.02.2011, 18:31
حسنی مبارک کناره‌گیری نمی‌کند

حسنی مبارک، در سخنرانی خود در شامگاه پنجشنبه ۱۰ فوریه گفت، از مقام خود به عنوان رئیس جمهور کناره‌گیری نمی‌کند، اما اخیتارات رسمی خود را به معاون خود واگذار می‌کند. سخنان مبارک با سرخوردگی و عصبیت مردم مصر در میدان تحریر مواجه شد که که فریاد می‌زدند: مبارک، استعفا، استعفا، استعفا

مبارک سخنان قبلی خود را تکرار کرد که در انتخابات بعد نامزد نخواهد شد. او وعده برگزاری اتخابات آزاد و شفاف را داد. وی گفت با این انتخابات قدرت را به فرد منتخب مردم واگذار کرده و از این راه خواست اصلی مردم را برآورده خواهد ساخت. او از انتقال آرام قدرت سخن گفت، اما کلمه‌ای درباره استعفا به زبان نیاورد.

مبارک وعده داد که قانون اساسی را در چندین مورد اصلاح کند. حالت فوق‌العاده در کشور را لغو کرده و شرایط لازم برای یک انتخابات آزاد را فراهم سازد. او گفت در مقامش باقی می‌ماند و افزود باید این اعتماد ایجاد شود که تغییرات تاکنون به وجود آمده به عقب بازنخواهد گشت.

درمیدان تحریر سرخوردگی از سخنرانی مبارک موج می‌زند و بسیاری از آنها فریاد می زنند: مرگ بر مبارک، استعفا، استعفا

تظاهرات بزرگی که برای روز جمعه در میدان تحریر برنامه‌ریزی شده، از همان دقایق پایان سخنان مبارک آغاز شد و مردم در دور میدان به حرکت درآمدند. برخی از معترضان ازعصانیت کفش‌های خود را در دست گرفته‌اند.