ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 21.01.2011, 7:09
به کشتار در زندان‌ها پایان دهید!


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
خواستار لغو احکام اعدام و پایان دادن به کشتار در زندان ها هستیم!


روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ برابر ۱۵ ژانویه ۲۰۱۱ دولت جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی حسین خضری را در زندان ارومیه به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" بدون اطلاع خانواده و وکیل او، به جوخه مرگ سپرد. حسین خضری با یک پرونده ساختگی به دادگاه فرستاده شده و علیرغم اذعان به اعتراف زیر شکنجه، به مرگ محکوم شده بود. تلاش خانواده و وکیل او برای اعاده دادرسی عادلانه و نجات جان او به جائی نرسید.

ماشین اعدام جمهوری اسلامی طی ماه های اخیر با سرعت تمام به راه افتاده است. روز چهارشنبه، ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه)، حکم اعدام ده نفر دیگر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در زندان رجایی شهر کرج، به اجرا گذاشته شد.

بنا به گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر، در طول چند هفته گذشته هفت نفر در کرمانشاه در تاریخ ۱۱ دیماه، شانزده نفر در اهواز در تاریخ ۱۵ دی ماه، یک نفر در اسفراین در تاریخ ۱۸ دی ماه، هشت نفر در قم در تاریخ ۱۹ دی ماه، هفت نفر در تهران در تاریخ ۲۲ دی ماه، پنج نفر در خرم آباد در تاریخ ۲۳ دی ماه، و دو نفر در بروجرد در تاریخ ۲۴ دی ماه اعدام شده اند. در عرض ۱۹ روز ، حداقل ۵۷ زندانی، به دار آویخته شده اند.

حسین خضری تنها فعال سیاسی نیست که محکوم به اعدام شده بود. هم اکنون حبیب الله لطیفی، که حکم اعدام او در روز پنجم دی ماه، در آستانه اجرا متوقف شد و نیز ۱۴ زندانی کرد دیگر، به نام های زینب جلالیان، شیرکو معارفی، رستم ارکیا، مصطفی سلیمی، انور رستمی، محمد امین عبداللهی، رشید آخکندی، محمد امین آغوشی، احمد پولادخانی، سید سامی حسینی، سید جمال محمدی، حسن طالعی، ایرج محمدی، و قادر محمد زاده در خطر اعدام قرار دارند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران اعدام حسین خضری را شدیدا محکوم می کند و خواستارلغو احکام اعدام همه زندانیان سیاسی است.

صدور احکام اعدام و اجرای آن به عنوان یک شیوه غیرانسانی، اکنون در بسیاری از کشور های جهان مردود شناخته شده است. اما اعدام های روز افزون دستگاه قضائی جمهوری اسلامی نام ایران را در صدر لیست کشورهائی قرار داده است که در آن ها صدور و اجرای احکام اعدام رایج است.
ما خواهان پایان دادن به کشتار در زندان ها و توقف اجرای احکام اعدام هستیم.

ما مخالف حکم اعدام هستیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۳۰ دی ماه ۱۳۸۹
۲۰ ژانویه ۲۰۱۱