ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 10.01.2011, 10:47
حکم ۱۰ سال زندان عماد بهاور تایید شد


مریم شفیعی همسر عماد بهاور زندانی سیاسی و مسول شاخه جوانان نهضت آزادی از تایید شدن ۱۰ سال حکم حبس تعزیری همسرش خبر داد.

به گزارش کلمه وی هچنین اعلام کرد: محرومیت ۱۰ ساله محرومیت از هر گونه فعالیت حزبی و رسانه ای و حتی فعالیت در فضای مجازی هم تایید شد .ضمن اینکه کاشناسان پرونده این زندانی سیاسی را تهدید به تبعید کردند.

مادر عماد بهاور، نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که دفاعیه این زندانی به دست قاضی او نرسیده است.

طاهره طاهریان، در خصوص وضعیت پرونده و دفاعیات او به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت: « متاسفانه به وکیل عماد وقت ملاقات داده نشد و وکیلش بدون اینکه موفق به دیدار او شود دفاعیه را تنظیم کرد. در واقع در طول یکسالی که از بازداشت عماد می گذرد فقط یکبار وکیل او قبل از دادگاه بدوی توانست عماد را ملاقات کند. برای این مرحله وقتی ما برای ملاقات عماد به زندان می رفتیم حرف های وکیل را به عماد می رساندیم و بعد حرف های عماد را به وکیلش منتقل می کردیم ، هر دو شان در تنهایی دفاعیه های خود را برای دادگاه تجدید نظر تنظیم کردند. اما متاسفانه هنوز دفاعیه عماد به دست قاضی پرونده نرسیده است.»

طاهره طاهریان با اظهار اینکه متعجب است که چرا هنوز قاضی دفاعیه عماد را دریافت نکرده است، گفت: « من به دادگاه رفتم و پرس وجو کردم اما گفتند هنوز نامه نرسیده است ، امیدوارم که بدون خواندن آن دفاعیه رای صادر نشود چون عماد در دفاعیه خود بند به بند درباره اتهاماتش توضیح داده است. نمی دانم حالا بدون خواند ن آن دفاعیه که عماد با زحمت آن را نوشته است حکم صادر می شود یا نه.»

حکم بهاور یکی از سنگین ترین حکم های بعد از انتخابات است که توسط صلواتی قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده بود.

اتهام های عماد بهاور، “اجتماع وتبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در نهضت آزادی” بوده است.

وی ابتدا چند روز قبل از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ بازداشت شد. او در یک سال و نیم بعد از انتخابات هم چند بار بازداشت و آزاد شده و از اسفند ماه سال ۸۸ بدون وقفه در زندان اوین بوده است.

بهاور در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوین است.