ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 08.01.2011, 17:23
یک نفر اعدام شد؛ هفت تن دیگر در خطر اعدام

علی صارمی بدون اعلام قبلی در روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ در زندان اوین تهران اعدام شد. او در دسامبر ۲۰۰۹ بخ اتهام محاربه و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به مرگ محکوم شده بود. هفت تن دیگر به اتهام ارتباط با همان سازمان در معرض اعدام می‌باشند. باور بر این است که محاکمه تمامی این افراد ناعادلانه بوده است.

همبندان علی صارمی در تاریخ ۲۷ دسامبر ضمن تماس با خانواده وی ابراز نگرانی کردند که اعدام ایشان قریب الوقوع است. خانواده علی صارمی ضمن مراجعه به زندان تا طلوع آفتاب در پشت دیوارهای اوین انتظار کشیده و در سحرگاه خبر اعدام ایشان را دریافت کردند. وکیل علی صارمی بر خلاف قوانین ایران از اعدام وی مطلع نشده بود. چندین عضو خانواده علی صارمی از جمله همسرش دستگیر شده ولی کمی بعد آزاد گشتند ، ولی برادر زاده ایشان، محمد صارمی، هنوز در زندان بسر می برد.

از زمان نزاع و جدال بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹، شش مرد دیگر و یک زن در ایران به خاطر اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران به مرگ محکوم شده‌اند. جعفر کاظمی، محمد علی حاج آقایی، عبدالرضا قنبری، احمد و محسن دانشپور مقدم (پدر و فرزند) و جواد لاری به همراه فرح (المیرا) واضحان نیز به جرم محاربه (دشمنی با خدا) محکوم شده‌اند. در برخی موارد، تنها ارتباط نامبردگان با سازمان مجاهدین خلق ایران محدود به برقراری رابطه با اعضای خانواده خود که عضو این سازمان بوده‌اند، میباشد.

بدینوسیله از تمامی مردم تقاضا میشود که فورا نامه ای به زبان خود از جمله فارسی یا انگلیسی نوشته و ارسال نمائید. (لطفا به جعفر کاظمی به عنوان "جعفر کاظمی، فرزند بهمن" اشاره کنید تا مقامات دولت ایران بتوانند ایشان را شناسایی کنند.)

در نامه خود موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:

به مقامات دولت ایران تاسف عمیق خود را از اعدام علی صارمی ابراز کرده و از آنان تقاضا کنید که از اعدام جعفر کاظمی، جواد لاری، محمد علی حاج آقایی، عبدالرضا قنبری، احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم، و فرح واضحان خودداری کنند.

به مقامات ایرانی یاد آوری کنید که بر طبق قوانین بین المللی، مجازات مرگ تنها برای ”جدی ترین جرایم” مجاز بوده، ”جرایم عمدی که عواقب مرگبار و یا عواقب بسیار وخیم دیگری” بهمراه آورده است.

اصرار ورزیده که هر شخصی که تنها به خاطر داشتن رابطه خانواده شان با سازمان مجاهدین خلق ایران بازداشت شده است ومرتکب جرم مشخصی نشده است، باید فورا و بدون قید و شرط آزاد گردد. اشخاص دیگر که بدنبال محاکمه نا عادلانه محکوم گشته اند، جرم و محکومیت آنان بایستی بطور عاجل مورد بررسی دوباره قرار گیرد.

لطفا درخواست خود را قبل از ۱۶ فوریه ۲۰۱۱ به مقامات فوق بفرستید:

رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله سید علی خامنه ای
دفتر مقام معظم رهبری
خیابان جمهوری اسلامی – انتهای خیابان شهید کشور دوست،
تهران، جمهوری اسلامی ایران
عنوان: جناب آقای

ایمیل خود را توسط سایت های زیر ارسال نمایید:
به زبان انگلیسی:
http://www.leader.ir/langs/en/index.php?p=letter

به زبان فارسی:
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=letter

رئیس قوه قضائیه
آیت الله صادق لاریجانی
خیابان پاستور، خیابان ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران، 1316814737، جمهوری اسلامی ایران
عنوان: جناب آقای

ایمیل:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
.(JavaScript must be enabled to view this email address)

رونوشت نامه را همچنین به مقامات دیگر بفرستید:
دبیر کل شورای عالی حقوق بشر
محمد جواد لاریجانی
شورای عالی حقوق بشر
دفتر رئیس قوه قضائیه
خیابان پاستور، خیابان ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران، 1316814737، جمهوری اسلامی ایران

ایمیل:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
عنوان مطلب: محمد جواد لاریجانی

رونوشت هر نامه را برای نمایندگان دیپلمات ایرانی در کشورهای محل اقامت خود بفرستید. قبل از فرستادن نامه بعد از تاریخ درج شده، لطفا با دفتر عفو بین المللی در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.


مترجم : لاله گیلانی