ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 05.01.2011, 16:41
بازداشت بیش از ۶۰ تن از شهروندان مسیحی

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی و اطلاعاتی در ساعات اولیه بامداد روز كریسمس ( شنبه ۴ دی ماه) با ورود به خانه شماری از نوكیشان مسیحی كه از قبل مورد شناسایی قرار گرفته بودند شماری از آنان را بازداشت كردند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا" منابع خبری مسیحی گزارش دادند كه كلیه ماموران لباس شخصی به صورت مسلح به منازل شهروندان مسیحی یورش برده و دست کم ۶۰ تن از ایشان بازداشت شدند.

ماموران پس از ورود به خانه این افراد ضمن تفتیش و بازرسی كلیه وسایل شخصی آنها اعم از كامپیوتر، كتاب، سی دی و فیلمهای را ضبط نموده و همچنین در برخورد با اعضاء خانواده ها در خصوص علت و دلیل این حركت نهایت بدرفتاری و بی احترامی را از خود نشان دادند.

در میان بازداشت شدگان ۵ زوج مسیحی وجود دارد كه یكی از آنها دارای كودكی ۲ ساله است و ماموران این كودك را از پدر و مادرش جدا كرده اند.

دستگیرشدگان كه تا كنون اسامی ۱۱ نفر از آنان تائید شده بدین شرح می باشد: " خانمها نسرین حسینی نیا ، لادن نوری ، سارا اخوان و لیلا اخوان به همراه آقایان رسول عبداللهی محمد زردوز ، فرشید فتحی ، فخرالدین شفاعتی ، مهدی فروتن و همینطور یك زوج به نامهای جواد و آنیتا زارع از جمله كسانی هستند كه بازداشت شده اند و به مكانهای نامعلومی انتقال یافته اند".

منابع خبری "محبت نیوز" همچنین از ورود ماموران امنیتی به خانه ۱۶ نفر دیگر از شهروندان مسیحی نیز در همان ساعات اطلاع داده اند. این افراد چون در ساعات مذكور در خانه نبودند ماموران موفق به دستگیری آنها نشدند.

گزارش گردیده ماموران با هجوم خود برای ورود به خانه های این افراد حداقل در ۵ مورد درهای خانه ها را شكسته و در تمام موارد محل زندگی آنها را مورد بازرسی قرار داده اند. ماموران پس از اتمام جستجو و بازرسی دقیق قفل های مخصوصی روی درها زده و آنها را پلمپ نموده اند. ماموران امنیتی از خانواده افراد تحت تعقیب خواسته اند تا فرزندان خود را متقاعد سازند تا خودشان را به ارگانهای مربوطه معرفی كنند.

برپایه گزارشات دریافتی تا كنون ۱۱ تن از بازداشت شدگان پس از بازجویی بطور مشروط آزاد شدند و ۱۴تن دیگر هنوز در زندان بسر می برند كه همچنان از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست. ۶ نفر از این بازداشت شدگان تاكنون اجازه داشتند که تماس بسیار کوتاهی با خانوادهایشان داشته باشند.

در تماس های مختصر یکی از بازداشت شدگان گفته شده که آنها اجازه خواب به او نمیدهند.

این افراد اجازه دسترسی به وكیل را ندارند و هنوز اتهامی برای آنها وجود ندارد به جز اینکه این واضح است که آنها بخاطر ایمان مسیحی شان بازداشت شده اند.

تاكنون از سوی مقامات قضایی و امنیتی هیچگونه دلایلی برای بازداشت این افراد بیان نشده است. همچنین اعضای خانواده این بازداشت شدگان در بی خبری و نگرانی از وضعیت سلامتی فرزندانشان به سر می برند و پیگیریهای آنان تاكنون برای مشخص شدن وضعیت نامعلوم آنان نتیجه ایی در بر نداشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران ایرنا، مرتضی تمدن استاندار تهران در روز سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ در سخنانی گفته است که اخیرا تعدادی از رهبران مسیحیان تبشیری در تهران بازداشت شده اند وی بدون اشاره به تعداد و یا اسامی بازداشت شدگان از مسیحیان تبشیری که در ایران فعالیت می کنند جریانی "فاسد و منحرف" نام برد که افکار خود را "از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است" ترویج می کنند. وی همچنین خبر بازداشت عده ایی دیگر را هم در آینده نزدیک داد.

آگاهان میگویند این بازداشت گسترده و سازمان یافته كه هر روز ابعاد پنهان آن بیشتر به گوش میرسد ، در واقع از مدتها قبل سازماندهی و برنامه ریزی شده بود. از اوایل سال جاری نیز برخی خبرگزاریها و رسانه های حكومتی و همچنین سایتهای مذهبی (اسلامی) در یك جریان سازماندهی شده بطور پی در پی با نشر اخبار اغراق آمیز تلاش بر ایجاد جو بر علیه مسیحان و كلیساهای خانگی داشته اند و در چند ماه اخیر دهها وب سایت با عناوین ضد مسیحی فعالیت خود را آغاز كرده اند.