ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 11.12.2010, 16:19
ابعاد گسترده فشار بر فعالان دانشجویی در مازندران

۲۸ سال زندان، ۲۲ سال محرومیت از تحصیل، ۹ اخراج، ۲۶۸ ضربه شلاق بخشی از کارنامه فعالین و دانشجویان استان مازندران بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را به خود اختصاص می دهد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با انتشار لیست و با نمایش ابعاد فشار دستگاه های امنیتی این استان بر روی دانشجویان که با استفاده از ارعاب، تهدید و استفاده از محرومیت تحصیلی به عنوان حربه‌ای برای خاموش کردن افراد منتقد استفاده می کنند تلاش می کند تا تصویر دقیق‌تری از جغرافیای فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها و نیز نحوه برخورد دولت ایران با منتقدان خود ارائه کند.

به دنبال انتشار گزارش جامع کمپین بین المللی حقوق بشر درمورد دانشجویان ستاره دار ومحروم از تحصیل به نام «ستاره های مجازات»، فعالان دانشجویی در بسیاری از نقاط کشور با ارسال موارد متعدد محرومیت از تحصیل (از تعلیق تا اخراج) ابعاد گسترده تری از فشار بر فعالان دانشجویی را روشن می کنند.

از جمله استان هایی که دانشگاه های آن پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ با فشار نیروهای امنیتی تجربه محرومیت تحصیلی را درابعاد جدیدی شاهد بودند می توان به استان مازندران اشاره کرد. اعتراضات مردمی پس از انتخابات که به دانشگاه های این استان نیز کشیده شده باعث شد تا بسیاری از دانشجویان با محرومیت زندان، تعلیق از تحصیل، اخراج و حتی حکم شلاق مواجه شودند. برخی از افراد یاد شده هم اکنون در انتظار صدور احکام دادگاه خود هستند. سیاهه ۸۲ نفره زیر مجموعه‌ای از افرادی را نشان می دهد که طی سال گذشته با محدودیت های یاد شده مواجه شده‌اند. دانشگاه مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از جمله دانشگاه هایی هستند که به صورت عمده با محدودیت های یاد شده مواجه شدند.

سیاهه زیر که محصول هفته ها فعالیت فعالان دانشجویی در جمع آوری اطلاعات یاد شده است و امروز توسط کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران منتشر می شود بخشی از احکام صادره و کارنامه فعالین و دانشجویان استان مازندران در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری می باشد:

۱. احسان احسانی :
وی در تاریخ ۳۰/۳/۸۸ در هنگام خروج از دانشگاه مازندران توسط اداره اطلاعات بابلسر دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به ۶ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق محکوم شده است. گفتنی است احسانی در تجمع ۲۰۰۰ نفری ۲۶ خرداد مازندران از سوی نیروهای لباس شخصی و انصار تحت تعقیب قرار گرفته بود.

۲. علی آدینه وند :
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران بوده که در شهریور ماه ۸۸ به وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته است، همچنین وی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه محکوم شد.

۳. بهزاد آذر هوشنگ :
وی فعال دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که در روز عاشورا در خیابان انقلاب در تهران دستگیر شده و دوران بازداشتش را در بند ۲۰۹،۲۴۰ و ۳۵۰ زندان اوین سپری کرد. این فعال دانشجوئی که قبل از دستگیریش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود، به شدت از سوی بازجویان وزارت اطلاعات تحت فشار و بازجوئی بود.بهزاد آذرهوشنگ پس از ۵ ماه از دوران حبسش از زندان آزاد شد و تحت درمان از ناحیه قلب قرار گرفت. آذر هوشنگ در دادگاه فرمایشی حوادث پس از عاشورا به قضاوت قاضی صلواتی به ۶ ماه حبس تعزیری و یک سال و نیم حبس تعلیقی محکوم گردید. همچنین بسیاری از سایت های حامی دولت بهزاد آذر هوشنگ را به محاربه متهم کرده بودند.

۴. آریا آرام نژاد :
وی هنرمند، آهنگ ساز و خواننده می باشد که در بهمن ماه ۸۸ توسط وزارت اطلاعات در خانه شخصی خود دستگیر شد و مدت ۵۰ روزه بازداشت خود را در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی و خواندن شعر و آهنگ “علی برخیز” می باشد. وی در تاریخ ۱۵ تیر سال جاری توسط دادگاه انقلاب بابل محاکمه شد. وی در دادگاه خود به ریاست قاضی باقریان اعترافات تکان دهنده ای علیه مسئولین امنیتی استان داشت.

۵. معین اسلامی جم :
وی دبیر سابق تشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به ۱ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۶. محمد اسماعیل زاده:
وی دانشجوی دانشگاه پیام نور بابل بود که در حوادث پس از انتخابات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری در تاریخ ۲۷/۳/۸۸ دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابل به ۹۳ روز حبس تعزیری و ۱۰ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شد. اسماعیل زاده به تازگی پس از گذراندن دوره ۹۳ روزه حبس خود آزاد شد و هنگام تحمل دوران محکومیت خو با وجود درخواست های مکرر از دادستانی بابل برای ملاقات همسر خود که جهت تولد فرزندشان در بیمارستان بستری بود موفق به دیدار همسر خود نشده بود..

۷. محسن برزگر:
وی دبیر فرهنگی سابق دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بود. او در ایام انتخابات عضو فعال ستاد مهدی کروبی در بابل بوده که در تاریخ ۲۸/۳/۸۸ توسط وزارت اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و مدت بازداشت یک ماهه خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. دادگاه انقلاب شهرستان بابل او را به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم کرد. وی به تازگی پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود با حکم دادگاه انقلاب استان مازندران آزاد شده است. گفتنی است برزگر روز اول فروردین ۸۹ توسط دو مجرم تبهکار مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی در تاریخ ۱۶ آبان ۸۹ برای بار سوم راهی زندان شد. اتهام وی از سوی دادستانی تهران اقدام علیه امنیت ملی و تبانی برای تشکیل شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی کل کشور ( دفتر تحکیم وحدت ) بوده است.

۸. حسام الدین باقری:
دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در تاریخ ۲۸/۳/۸۸ توسط وزارت اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شد. او از اعضای فعال ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در بابل بود. وی در زندان متی کلای بابل در اعتراض به شرایط نامناسب بازداشت خود به همراه محسن برزگر و اشکان ذهابیان دست به اعتصاب غذای ۵ روزه زدند.

۹. سمکو بابکری:
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد.

۱۰. عماد بهاور:
وی مسئول شاخه جوانان نهضت آزادی ایران و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران و عض هسته ی مرکزی (( پویش حمایت از خاتمی و موسوی)) (موج سوم) بوده است که در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت گردید. اتهام وی توسط مقامات قضایی ، تبلیغ علیه نظام ذکر شد. بهاور پس از ۹۶ ساعت آزاد شد اما پس از اعلام نتایج انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری دستگیر گشت. عضو شاخه ی جوانان نهضت آزادی در روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۸۸ پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد و برای بار سوم در طول یک سال اخیر در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرین دفاعیات احضار شده بود، بازداشت شد. وی فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع از دانشگاه یزد و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی علوم سیاسی از دانشگاه مازندران بوده که در ماه های اخیر به دستور ریاست سابق دانشگاه مازندران (دکتر علیزاده) از دانشگاه اخراج گردید.

۱۱. حسین پرهیزگار:
وی فعال دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی بابل بوده که در آبان ۸۹ توسط اداره اطلاعات شهرستان بابل به مدت چند روز بازداشت و تحت بازجوئی قرار گرفته بود.

۱۲. علی تاری :
وی در ۱۴ فروردین ۸۹ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت ۳ ماهه بازداشت خود را دربند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد.او رئیس ستاد مهندس موسوی در بابلسر بوده که در دوران بازداشت خود دچار عارضه قلبی و مشکلات گوارشی در زندان شده بود. گفتنی است علی تاری که مدرس علوم قرآنی می باشد از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

۱۳. امین تسلیمی:
وی در تاریخ ۸/۱۲/۸۸ توسط وزارت اطلاعت به مدت ۱۵ روز دستگیر شد و دوران ۱۵ روزه بازداشت خود را زندان متی کلای بابل سپری کرد.

۱۴. علی تقی پور:
وی دبیر تشکیلات سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در تاریخ ۹/۴/۸۸ در منزل شخصی خود دستگیر شده و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. تقی پور به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۰ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سل تعلیق محکوم شد. وی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۷ در رشته اقتصاد از تحصیل محروم شد و جزء دانشجویان ستاره دار قرار گرفت.

۱۵. حسن جلیل نتاج:
وی دانشجوی دانشگاه علوم پزشگی بابل است که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در تیر ماه ۸۸ دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل گذراند. او از سوی دادگاه به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی به تازگی با حکم دادگاه انقلاب استان مازندران پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود آزاد شد. جلیل نتاج از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی بابل به ۲ ترم محرومیت از تحصیل و همچنین تبعید به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محکوم شده است

۱۶. موسی جلالیخواه:
وی عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل بوده که در حوادث روز عاشورا در میدان امام حسین تهران دستگیر شد و مدت ۵۰ روزه بازداشت خود را دربند ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین سپری کرد.او پس از آزادی تحت درمان قرار گرفت. وی به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. این فعال دانشجوئی که دانشجوی رشته مهندسی صنایع، ورودی ۸۶ بوده، به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به یک ترم تعلیق به صورت معلق محکوم شده است.

۱۷. حمیدرضا جهان تیغ :
وی دبیر فرهنگی سابق دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که در تاریخ ۳۰/۳/۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط اداره اطلاعات بازداشت شد و دوره یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. جهان تیغ از سوی دادگاه انقلاب بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شد. وی با حکم رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از دانشگاه اخراج شد.

۱۸. محمد حاجی بابایی:
وی فعال دانشجوئی و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر، ورودی۸۷ و عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل بوده که از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به یک ترم تعلیق به صورت معلق محکوم شده است.

۱۹. سید میلاد حسینی کشتان:
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. میلاد حسینی دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران بوده است. حسینی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است. وی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به یک ترم تعلیق محکوم شده است.

۲۰. مصطفی حسین زاده
: وی دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بوده که در حوادث روز عاشورا در میدان مام حسین تهران دستگیر شد و مدت ۵۰ روزه بازداشت خود را دربند ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین سپری کرد. حسین زاده پس از آزادی تحت درمان قرار گرفت. این فعال دانشجوئی که دانشجوی رشته مهندسی صنایع ورودی ۸۶ بوده به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به یک ترم تعلیق به صورت معلق محکوم شده است.

۲۱. حسام حیدری:
وی فعال دانشجوئی و عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشجوی رشته مهندسی صنایع، ورودی ۸۵، بوده که از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۲۲. سارا خادمی :
وی فعال دانشجوئی دانشگاه مازندران و دانشجوی رشته جامعه شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. سارا خادمی در آخرین روز انتخاب رشته طی تماسی تلفنی به اطلاعات سازمان سنجش احضار شد و بعد از بازجوئی طولانی که از سوی مقام های حراستی و اطلاعاتی سازمان سنجش از او به عمل امد، وی را مردود گزینشی عنوان کردند. این فعال دانشجوئی دانشگاه مازندران در سال ۸۶ همراه تنی چند از دیگر دانشجویان این دانشگاه در آذر ماه ۸۶ دستگیر شده و روانه بازداشتگاه اداره اطلاعات استان مازندران گردید. وی در طول دوران فعالیت دانشجوئی خود ۲ بار به دادگاه انقلاب شهرستان بابلسر احضار گردیده بود.

۲۳. مهدی داودیان:
وی در تاریخ ۱۸/۸/۸۸ توسط اداره اطلاعات مازندران بازداشت شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را دربند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرد.او از سوی دادگاه انقلاب بابل به ۶ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق محکوم شده است.

۲۴. کاوه دانشور:
وی فعال دانشجویی و دانشجوی سابق رشته کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می باشد. وی با ورود به دانشگاه فعالیت خود را در شورای صنفی، انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و… آغاز نمود. وی پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ رهبری دانشجویان این دانشگاه را برای تعطیلی و به تأخیر انداختن امتحانات به عنوان دبیر شورای صنفی این دانشگاه به عهده گرفت. او که در مرداد ماه همان سال به اداره اطلاعات بابل احضار شد به یک ترم محرومیت از تحصیل از سوی کمیته انضباطی دانشگاه محکوم گشت. اما با به پایان رسیدن دوره ی محکومیت خود، مجددا در اسفند ماه همان سال به کمیته انضباطی دانشگاه خواسته شد . او حکم قطعی اخراج خود را در مرداد ماه سال ۸۹ دریافت نمود.

۲۵. علی دنیاری :
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. او از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۲۶. اشکان ذهابیان:
وی دانشجوی رشته شیمی محض از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد که به دستور رئیس دانشگاه فروسی ( دکتر عاشوری) در سال ۸۷ به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد. عضو سابق شورای مرکزی فراکسیون مدرن انجمن های اسلامی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در بهمن ۸۷ به دانشگاه مازندران تبعید شد و پس از مدتی از سوی ریاست وقت دانشگاه مازندران ( دکتر علیزاده) از تحصیل محروم شد. اشکان ذهابیان در تاریخ ۲۶ خرداد ۸۸ در جریان اعتراضات دانشجویان دانشگاه مازندران نسبت به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی نیروهای لباس شخصی موسوم به انصار ضرب و شتم شده بود و به مدت ۳ روز در بیهوشی به سر برد. این فعال دانشجوئی شمال کشور دوره یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. وی در شهریور ۸۸ از سوی دانشگاه فردوسی به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد. عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در تاریخ ۱۱ آبان ۸۸ برای دومین بار دستگیر شد و سپس از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. اشکان ذهابیان پس از سپری کردن ۲ سال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات از دانشگاه اخراج شد. گفتنی است منابع اگاه دانشجوئی بابل گزارش دادند که این دانشجو در هنگام اخراج از دانشگاه، تنها ۲۰ واحد معادل ۱ ترم تحصیلی برای اخذ مدرک لیسانس خود، از درسش باقی مانده بود.

۲۷. سیاوش رضائیان:
وی عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران بوده که در تاریخ ۱۲/۸/۸۸ به مدت چند روز توسط اداره اطلاعات شهرستان بابلسر دستگیر شد. وی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ۱ ترم تعلیق محکوم شد.

۲۸. حامد رمضانی:
وی دانشجوی دانشگاه مازندران بوده که در حوادث ۱۳ آبان توسط وزارت اطلاعات به مدت چند روز دستگیر شده است.

۲۹. امیر رمضانی:
وی دانشجوی دانشگاه علوم و فنون بابل بوده که در روز عاشورا در میدان امام حسین تهران دستگیر شده و به مدت ۴۰ روز دربند ۲۰۹ و۳۵۰ زندان اوین بازداشت بوده است.وی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به یک ترم تعلیق معلق محکوم شد.

۳۰. درسا سبحانی:
وی که از دانشجویان بهایی محروم از تحصیل مازندران می باشد در تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۸۸ پس از ۳ بار یورش در روزهای قبل توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. سبحانی پس از تحمل حدود ۴۵ روز در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۸۹ آزاد گردید. پدر درسا سبحانی در تاریخ ۱۱ اسفند ۸۸ مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت تا دختر خود را تحویل دهد.

۳۱. فرشید ستاری فر:
وی عضوانجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به ۱ ترم تعلیق تعلیقی از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۳۲. دکتر علی اکبر سروش:
وی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت استان مازندران بوده، که در اسفند ماه ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و مدت ۵۰ روزه بازداشت خود را در زندان اطلاعات ساری و زندان متی کلای ساری سپری کرد. جلسه دادگاه رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل در تاریخ ۱۵ تیر سال جاری برگزار شد و اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی بیان شد. وی در سلسله دفاعیات خود خطاب به قاضی دادگاه گفت : « پاکترین فرزندان این مرز و بوم را با بغض و کینه های سیستم های امنیتی به قربان گاه نفرستید». دکتر علی اکبر سروش عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون بابل که با حکم رئیس دانشگاه (دکتر شیخ الاسلامی) از دانشگاه اخراج شد.

۳۳. سیاوش سلیمی نژاد:
وی از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در تاریخ ۳۰/۳/۸۸ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و دوره یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۰ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق محکوم شد. سلیمی نژاد با وجود قبولی در آزمون کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت به دلیل عدم شرکت در جلسات امتحان به دلیل سپری کردن دوران بازداشت از تحصیل محروم شده و به دلیل عدم همکاری مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای برگزاری امتحانات برای دانشجویان بازداشتی و بخصوص سیاوش سلیمی نژاد که دانشجوی ترم آخر بود و در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده بود، از تحصیل محروم شد.

۳۴. سودابه سعیدی:
وی فعال دانشجوئی دانشگاه مازندران بوده که از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۳۵. مشفق سمندری:
وی در تاریخ ۲۵/۱/۸۸ به اتهام تبلیغ دین بهائیت توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت ۳ ماهه بازداشت خود را در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل گذراند. وی از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. مشفق سمندری در حال حاضر در حال سپری کردن دوران محکومیت خویش است و با وجود پایان یافتن دوران محکومیتش همچنان به صورت غیر قانونی در زندان متی کلا به سر می برد.

۳۶. مشتاق سمندری:
دانشجوی بهایی محروم از تحصیل در شهرستان بابل می باشد که در خرداد ماه ۸۹ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و به مدت یک ماه دوره ی بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد.

۳۷. شهید فاطمه سمسارپور:
وی متولد ۱۳۳۹ است که در روز شنبه خونین در تاریخ ۳۰/۳/۸۸ در خیابان آزادی تهران پس از مشاهده مجروح شدن فرزندش و اقدام برای کمک رسانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و شهید شد.

۳۸. محمد سیفی:
عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون و دانشجوی رشته مهندسی صنایع ورودی ۸۶ ، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۳۹. علیرضا شهیری:
وی در اسفند ۸۸ توسط وزارت اطلاعات به مدت ۱۰ روز دستگیر شد و به زندان اداره اطلاعات ساری منتقل شد. علیرضا شهیری رئیس ستاد مهندس موسوی در بابل بوده که دادگاه وی در تاریخ ۱۵/۴/۸۹ برگزار شد. رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل در این دادگاه خاطنشان کرد که ” من بازداشت شده دو نظام هستم.”

۴۰. راضیه صالحی:
وی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به ۱ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۴۱٫ جلال ادین صادقی:
وی عضوانجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به ۱ ترم تعلیق تعلیقی از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۴۲. ایمان صدیقی:
وی دبیر سیاسی سابق دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بود.او در ایام انتخابات عضو فعال ستاد دانشجوئی مهدی کربی در بابل بوده که در تاریخ ۲۸/۳/۸۸ با یورش نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد. ایمان صدیقی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به مدت یک ماه در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل بازداشت بود و به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شد. صدیقی پیش از انتخابات نیز از سوی کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی نوشیروانی به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود. همچنین وی به تازگی با حکم دادگاه انقلاب استاان مازندران پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود آزاد شد..

۴۳. سیاوش صفوی:
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. سیاوش صفوی دبیر روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران بوده است. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۴۴. علی عباسی:
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. گفتنی است علی عباسی هنگام خروج از دانشگاه در روز ۲۶ خرداد به شدت نتوسط نیروهای انصار و لباس شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. او از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است. همچنین عباسی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ا ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

۴۵. سارا عدنانی:
وی فعال دانشجوئی و عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون و دانشجوی رشته مهندسی صنایع، ورودی ۸۷، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به یک ترم تعلیق محکوم شده است.

۴۶. رضا عرب:
وی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران است و در تیر ماه ۸۸ پس از یورش نیروهای لباس شخصی در بابلسر دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. او پس از آزادی در اثر فشارهای بازجوئی تحت درمان از ناحیه ستون فقرات و شنوائی قرار گرفت. رضا عرب از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به دو ترم تعلیق محکوم شد. پیش از این نیز رضا عرب دو بار در سال های متوالی ۸۶ و ۸۷ دستگیر شده بود. گفتنی است رضا عرب عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت نیز می باشد.

۴۷. محمد عسگری:
وی عضوانجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به ۱ ترم تعلیق تعلیقی از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۴۸. الیا عیسی پور:
وی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل بوده که در حوادث پس از انتخابات در تاریخ ۲۷/۳/۸۸ دستگیر شد و مدت یک هفته ای بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل در بند افرادی نسوان سپری کرد.

۴۹. محمد علمی:
وی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.

۵۰. سوگند علیخواه:
وی دانشجوی دانشگاه مازندران بوده که از بازداشت شدگان پس از انتخابات توسط سپاه پاسداران مازندران بوده است. علیخواه در اثر بازداشت چهار روزه به شدت مضروب و شکنجه شده بود.

۵۱. سهند غلامی:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر، ورودی ۸۷، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۵۲. معین غمین:
وی فعال دانشجوئی و دانشجوی رشته مهندسی صنایع، ورودی ۸۷، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به یک ترم تعلیق محکوم شده است.

۵۳. بهنام فرازمند:
فعال دانشجویی دانشگاه مازندران می باشد. وی که ۲ بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به مدت یک سال و نیم از تحصیل محروم گشت. او که با آغاز سال تحصیلی جدید به پایان دوره ی محرومیت خود رسیده بود اجازه ی انتخاب واحد و ثبت نام در ترم جدید را پیدا نکرد و پس از مراجعه به حراست دانشگاه به اداره ی اطلاعات بابل فرستاده شد. اما پس از پایان بازجویی هایش اجازه ی ادامه ی تحصیل نیافت و از دانشگاه اخراج گردید . او که کماکان پیگیر انتخاب واحد و ثبت نام ترم جدید خود می باشد با وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به طور موقف آزاد است و در انتظار حکم دادگاه خود به سر می برد.

۵۴. علیرضا فلاحتی:
وی دبیر ستاد ۸۸ بابل بوده که در تاریخ ۲۸/۱۱/۸۸ توسط وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده بود و دوران یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. علیرضا فلاحتی پس از آزادی از محل کار خود “اداره مخابرات ” اخراج شد. گفتنی است مسئول شاخه جوانان جبهه مشارکت استان مازندران در دو دادگاه خود که در تاریخ های ۱۵/۴/۸۹ و مهر ۸۹ برگزار شده بود به روند دوران بازجوئی در دوران بازداشت خود از سوی مامورین وزارت اطلاعات برای اقرار اعتراض کرد.

۵۵. مرجان فیاضی:
وی در تاریخ ۲۷/۳/۸۸ توسط سپاه مازندران دستگیر شد و مدت یک هفته دستگیری خود را در مقر سپاه بابلسر سپری کرد و به شدت تحت شکنجه و بازجوئی برای اعتراف قرار گرفته بود. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به ۶ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق محکوم شد. مرجان فیاضی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ۱ ترم محرومیت از تحصیل مکوم شده است..

۵۶. سید هادی قریشی:
وی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل است که در طی یک سال اخیر ۲ بار در شهریور ماه ۸۸ و خرداد ۸۹ به اداره اطلاعات شهرستان بابل احضار شده و تحت بازجوئی قرار گرفت. وی به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل به یک ترم تعلیق معلق محکوم شد.

۵۷. محمد رضا آقاملکی کربلائی:
وی در تاریخ ۲۸/۱۱/۸۸ توسط وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده بود و دوران یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. محمد رضا ملکی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که دادگاه وی در تاریخ ۱۵/۴/۸۹ و مهر ۸۹ برگزار شد و در این دادگاه وی به شرایط اسفناک دوران بازجوئی خود اعتراض کرد.

۵۸. محمود کریمی:
وی در تاریخ ۳۰/۳/۸۸ توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابل به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

۵۹. نیلوفر کلانتری:
وی عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون و دانشجوی رشته مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۶، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۶۰. علیرضا کیانی:
وی اولین دانشجوی بازداشت شده در حوادث بعد از انتخابات رساست جمهوری در دانشگاه مازندران بوده است که در تاریخ ۲۴/۳/۸۸ در بابل دستگیر شد. وی مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. علیرضا کیانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران است که از سوی دادگاه انقلاب بابل به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در تاریخ ۱۶ آبان ۸۹ به اتهام اقدام علیه امینت ملی و تبانی برای تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی کشور (دفتر تحکیم وحدت) توسط نیروهای امنیتی دستگیر و راهی زندان اوین شد.

۶۱. امیر کسری کیانی:
عضو سابق شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در روز چهارشنبه سوری توسط عوامل سپاه بابل دستگیر شد و به شدت تحت فشار و بازجوئی قرار گرفت.

۶۲. زاوش گرائیلی:
وی فعال دانشجویی دانشگاه مازندران می باشد که از بازداشت شدگان حوادث ۱۳ آبان بوده و توسط وزارت اطلاعات به مدت چند روز دستگیر شده است. وی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ۱ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

۶۳. نوید محبی :
نوید محبی متولد بهمن ۱۳۷۰ بوده که در تاریخ ۲۷ شهریور سال جاری در منزل پدریش در شهرستان آمل بازداشت و راهی زندان اداره اطلاعات ساری گردید. نوید محبی جوان ترین وبلاگ نویس زندانی جهان بوده که دادگاه وی در تاریخ ۲۳ آبان سال جاری برگزار شد و اتهامات وی ” اقدام علیه امنیت ملی، توهین به بنیانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های بیگانه ” و ” عضویت در کمپین یک میلیون امضاء و حمایت از اعضای آن ” می باشد. وی در هنگام دستگیری به شدت تحت ضرب و شتم قرار گرفته بود. گفتنی است که وی سال گذشته در حوادث چهارشنبه سوری دستگیر شده بود.

۶۴. احمد محمدنیا:
وی در خرداد ۸۸ توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بابل به مدت چند روز دستگیر شد و مدت بازداشتش را در کنار مجرمین خطرناک سپری کرد. وی عضو سابق علی البدل شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده است.

۶۵. زاوش محمدی:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فن.ن بابل و دانشجوی رشته مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۷، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۶۶. یاسمن محمودی:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشجوی رشته مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۷، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۶۷. شوانه مریخی:
وی در خرداد ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرد. گفتنی است شوانه مریخی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ۲ ترم تعلیق محکوم شد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۶۸. صبا مطمئن:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشجوی رشته مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۷، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به یک ترم تعلیق محکوم شده است.

۶۹. محمد معصومیان:
وی در تاریخ ۸/۱۲/۸۸ توسط وزارت اطلاعت دستگیر شد و دوران ۱۵ روزه بازداشت خود را زندان متی کلای بابل سپری کرد. دادگاه این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در تاریخ ۱۵/۴/۸۹ برگزار شد.

۷۰. معین مقدسی:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشجوی رشته مهندسی صنایع ورودی ۸۶، بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۷۱. دکتراحمد میری:
وی فرماندار سابق بابلسر بوده که در اسفند ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بود و مدت ۳۳ روزه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. قائم مقام جبهه مشارکت استان مازندران در دادگاه خود که در روز ۱۵/۴/۸۹ و مهر ۸۹ برگزار شده بود خاطرنشان کرد که
“اراده سیاسی در حکم قضائی دخیل خواهد بود”.

۷۲. سینا مهدی نیا:
وی دانشجوی رشته مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده که در حوادث روز عاشورا در میدان آستانه بابل دستگیر شد و به مدت ۱۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل در کنار مجرمین خطرناک سپری کرد.

۷۳. سید ضیا نبوی:
وی دانش آموخته رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در آزمون کارشناسی ارشد ، رشته جامعه شناسی موفق به کسب رتبه تک رقمی گردید و بنا به سیاست های حذفی دولت نهم از تحصیل محروم گشت و سه ستاره شد. وی در تاریخ ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ در منزل یکی از دوستان خود دستگیر شده و بیش از ۱ سال و نیم است که دوران محکومیت خود را در بند ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین و کارون اهواز سپری می کند. وی که سخن گوی شورای دفاع از حق تحصیل بوده به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به ۱۵سال حبس تعزیری و تبعید به ایذه و ۷۴ ضربه شلاق از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پیرعباسی محکوم شد. همچنین نبوی در دادگاه تجدید نظر شعبه ۵۴ به قضاوت قاضی موحد به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به ایذه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.سید ضیاء نبوی برای اولین بار در اعتراضات فروردین ماه سال ۱۳۸۶ در دانشگاه خود دستگیر شد. ضیاء نبوی در مهر ماه سال جاری به زندان کارون اهواز تبعید شد.

۷۴. عاطفه نبوی :
روزنامه نگار و فعال سیاسی مازندران که برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ دستگیر شد. وی سردبیر نشریه سرزمین آریایی بود که در ۲۵ خرداد ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با مجاهدین خلق به سه سال حبس تعزیری محکوم شد و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود می باشد. گفتنی است دادستانی تهران از اعطای عفو مشروط به وی خودداری نموده است. عاطفه نبوی که دختر عموی سید ضیا نبوی می باشد در مهر ماه سال جاری نیمی از دران محکومیت خود را سپری نموده است.

۷۵. آرمان نجاتی:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشجوی رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد ورودی ۸۷ بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به یک ترم تعلیق با احتساب سنوات محکوم شده است. عضو ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در مازندران در حوادث پس از انتخابات به اداره اطلاعات بابل احضار و مورد بازجوئی و شکنجه قرار گرفته است و چندین بار از طرف اداره ی اطلاعات مورد تهدید واقع شده است.

۷۶. نیما نحوی:
وی عضو فعال انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در تاریخ ۳۰/۳/۸۸ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده و مدت یک ماهه بازداشتش را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شد که هم اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت ۱۰ ماهه خود در زندان اوین و بند ۳۵۰ می باشد. یش از این نیز این فعال دانشجوئی در زندان متی کلای بابل در اعتراض به عدم انتقال وی به زندان محل سکونت خود در تهران دست به اعتصاب غذا زده بود.

۷۷. علی نظری :
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. علی نظری عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران است که در فروردین ماه ۸۹ به وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجوئی قرار گرفت. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است. وی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به یک ترم تعلیق محکوم شده است.

۷۸. مهدی هاشمی:
وی فعال دانشجوئی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فن.ن بابل و دانشجوی رششته مهندسی صنایع ورودی ۸۵ بوده که به تازگی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده است.

۷۹. مصطفی هدایت تبار:
وی در تاریخ ۸/۱۲/۸۸ توسط وزارت اطلاعت به مدت دستگیر شد و دوران ۱۵ روزه بازداشت خود را زندان متی کلای بابل سپری کرد. دادگاه این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق در تاریخ ۱۵/۴/۸۹ برگزار شد.

۸۰. مازیار یزدانی نیا:
وی در خرداد ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرد. گفتنی است مازیار یزدانی نیا از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مازندران به ۲ ترم تعلیق محکوم شد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است..

۸۱. رحمان یعقوبی:
وی در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ پس از برگزاری تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشگاه مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و مدت ۲۰ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. وی از سوی دادگاه انقلاب بابلسر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ضربه شلاق محکوم شده است. .

۸۲. یاسر یوسف زاده:
وی در تاریخ ۲۳/۱۱/۸۸ توسط وزارت اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و مدت ۵۰ روزه بازداشت خود را دربند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد