ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 29.11.2010, 13:09
تبعید کیوان صمیمی به زندان گوهردشت کرج


تبعید زندانی سیاسی کیوان صمیمی به زندان قرون وسطایی گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز دوشنبه ۸ آذر ماه زندانی سیاسی کیوان صمیمی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان مخوف و قرون وسطایی گوهردشت کرج تبعید شد.

زندانی سیاسی کیوان صمیمی ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شد و ۴ ماه در سلولهای انفرادی تحت رفتارهای وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.
آقای صمیمی در طی مدت بازداشت غیر قانونی و غیر انسانی و در اعتراض به شرایط طاقت فرسا نزدیگ به ۳ هفته دست به اعتصاب غذا نمود که بخشی از آن اعتصاب غذای خشک بود.

زندانی سیاسی کیوان صمیمی از فعالین سیاسی شناخته شده ایران و مسئول ماهنامه توقیف شده نامه بود که در دادگاه انقلاب به ۶ سال زندان و ۱۵ سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی،اجتماعی و فرهنگی محکوم شد. لازم به ذکر است او از فعالین سیاسی رژیم گذشته در ایران بود و همچنین از زندانیان سیاسی رژیم گذشته حمایت می کرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبعید زندانیان سیاسی به زندان مخوف و قرون وسطایی زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸ آذر ۱۳۸۹ برابر با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰