ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 09.11.2010, 19:14
اهدا لوح افتخار به سوسن طهماسبی فعال حقوق زنان

اهدا لوحه افتخار به فعال ایرانی برای فعالیت‎های حقوق بشری

(نیویورک، ۹ نوامبر ۲۰۱۰) – سوسن طهماسبی، فعال حقوق زنان و جامعه مدنی، به دلیل فعالیت‎هایش در جهت ترقی جامعه مدنی و حقوق زنان در ایران جایزه معتبر آلیسون دفورژ برای فعالیت فوق العاده در زمینه حقوق بشر را در نوامبر ۲۰۱۰ دریافت خواهد داشت.

طهماسبی یکی از اعضای کمپین ‏یک میلیون امضا است و به جمع آوری امضا در میان ایرانیانی پرداخته است که طرفدار پایان دادن به ستیز علیه زنان در قانون ایران هستند. وی همچنین با فراهم ساختن آموزش و نیز با فعالیت به عنوان یکی از مدافعان جامعه مدنی هم در داخل ایران و هم در سطح جهان، در جهت تقویت سازمان های جامعه مدنی قدم برداشته است. طهماسبی به علت فعالیت هایش در ایران مورد بازداشت، بازجویی، تفتیش منزل، و محرومیت از سفر به مدت دو سال قرار گرفه بود. وی که هم اکنون در ایالات متحده امریکا اقامت دارد به فعالیت‏ های خود برای بهبود وضعیت جامعه مدنی و فعالان حقوق زنان در ایران ادامه می دهد.

خانم سارا لی ویتسون، رئیس بخش خاور میانه سازمان دیده بان حقوق بشر اظهار داشت: «سوسن طهماسبی بیش از یک دهه به منظور قدرتمند ساختن ایرانیان، به ویژه زنان، فعالیت نموده و از طریق مشارکت با توده های مردم و اصلاح قوانین تبعیض آمیز کشور مصرانه در جهت تغییر کوشیده است. سوسن طهماسبی مظهر صبر، پشتکار، و مقاومت جامعه مدنی ایران است که علیرغم وجود موانع بیشمار به پیشروی خود برای به رسمیت شناختن و برقراری تساوی حقوق زنان ادامه می دهد».

جایزه معتبر آلیسون دفورژ برای فعالیت فوق العاده در تجلیل از شجاعت افرادی اهدا می گردد که زندگی خود را به خطر می اندازند تا از شرافت انسان ها حمایت کرده و دنیایی بسازند که در آن افراد بتوانند به دور از خشونت، تبعیض، و سرکوب زندگی کنند. سازمان دیده بان حقوق بشر طهماسبی را برای تلاش بی دریغش به منظور تعالی جامعه مدنی و سخت کوشی اش برای قرار دادن حقوق زنان به عنوان یک اولویت ملی در ایران گرامی می دارد.

برای اطلاعات بیشتر در باره سوسن طهماسبی لطفاً به وبسایت زیر مراجعه فرمایید:

http://www.hrw.org/en/news/2010/10/08/sussan-tahmasebi-iran
برای اطلاعات بیشتر در باره جایزه معتبر آلیسون دفورژ لطفاً به وبسایت های زیر مراجعه نمایید:
· http://www.hrw.org/en/news/2010/10/04/human-rights-watch-honors-six-activists
· http://www.hrw.org/en/voices-for-justice
برای دریافت دیگر گزارش های سازمان دیده بان حقوق بشر در باره ایران لطفاً از وبسایت زیر مراجعه فرمایید:
http://www.hrw.org/middle-eastn-africa/iran
برای اطلاعات بیشتر و یا زمان بندی مصاحبه با سوسن طهماسبی، لطفاً با منابع زیر تماس بگیرید:
در نیویورک، اما دیلی (انگلیسی، اسپانیولی): 1835-216-212 ‏؛ .(JavaScript must be enabled to view this email address)
در نیویورک، سارا لی ویتسون (انگلیسی): 0172-362-718) ‏موبایل (‏؛ .(JavaScript must be enabled to view this email address)
در نیویورک، فراز صانعی (انگلیسی، فارسی): 1290-216-212 ‏؛ +1-310-428-0153‏ )‏موبایل( .(JavaScript must be enabled to view this email address)