ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 19.10.2010, 8:22
نهاد‌های نظامی‌امنیتی متولی سیاست شده‌اند

بیانیه مهدی کروبی به مناسبت حوادث تروریستی اخیر

مهدی کروبی به مناسبت حوادث تروریستی اخیر و نیز حادثه انفجار در پادگان امام علی خرم آباد، با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که با تغییر نگرش در مقوله امنیت دیگر شاهد وقوع و تکرار چنین حوادثی نباشیم.

در بخشی از پیام آمده است: ” حفظ جان و تامین امنیت شهروندان جمهوری اسلامی از وظایف نهادهای امنیتی و انتظامی است که گویا متاسفانه به جای پرداختن به وظایف خویش و جلوگیری از وقوع حوادث تروریستی، به بهانه حفظ انقلاب و بر خلاف قانون و نظر صریح بنیانگذار جمهوری اسلامی، خود را متولی امور سیاسی دانسته و همچون کمپانی های بزرگ امپریالیستی تسلط بر منابع اقتصادی، هم و غم آنان شده است به نحوی که بعضا از انجام وظایف شرعی و قانونی غافل مانده اند.

متن کامل پیام مهدی کروبی به نقل از سایت تغییر، در ادامه می‌آید:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در هفته های اخیر چند حادثه تلخ و ناگوار در استان‌های قومیت نشین ایران، جان تعدادی از هموطنان را گرفت و همه ما را دچار غم و اندوه و بهت زدگی کرد.

طی دو حادثه تروریستی در خطه همیشه سرافراز کردنشین، دهها تن شهید و زخمی شدند. ترروریستهای شرور و مطرود ملت، با بمب گذاری بی رحمانه در میان زنان و کودکان بی دفاع و مظلوم در بزرگداشت سالروز دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در شهر مهاباد، شنیع ترین و وقیح ترین ترور را در کارنامه سیاه خود به ثبت رساندند و موجب شهادت ۲۷ تن از شهروندان بی گناه و زخمی شدن دهها تن دیگر شدند، در حمله ی تروریستی دیگر در یکی از میادین اصلی شهر سنندج، با تیراندازی به خودروی نیروی انتظامی و کیوسک راهنمایی و رانندگی، ۵ نفر شهید و ۹ تن را مجروح کردند. و در حادثه ی تلخ اخیر به موجب انفجار زاغه های مهمات پادگان امام علی(ع) سپاه در خرم آباد که هنوز ابهاماتی در مورد اینکه این حادثه تروریستی بوده و یا بدلیل سهل انگاری و بی توجهی مسوولین امر و عدم رعایت استانداردهای ایمنی رخ داده است! متاسفانه در هر صورت ۱۸ نفر شهید و دهها نفر دیگر مجروح شدند.

این حوادث تلخ و ناگوار، غم سنگین دیگری بود که بر دوش ملت ایران در هفته های اخیر سنگینی کرد.

حفظ جان و تامین امنیت شهروندان جمهوری اسلامی از وظایف نهادهای امنیتی و انتظامی است که گویا متاسفانه به جای پرداختن به وظایف خویش و جلوگیری از وقوع حوادث تروریستی، به بهانه حفظ انقلاب و بر خلاف قانون و نظر صریح بنیانگذار جمهوری اسلامی، خود را متولی امور سیاسی دانسته و همچون کمپانی های بزرگ امپریالیستی تسلط بر منابع اقتصادی، هم و غم آنان شده است به نحوی که بعضا از انجام وظایف شرعی و قانونی غافل مانده اند و روز بروز در حال سقوط درسیاه چال تو در توی منافع اقتصادی و بورس بازی و توهم های اینچنینی هستند حال آنکه وظایف شرعی و قانونی مشخص شده مساله ای است که می رود به دست فراموشی سپرده شود، از طرفی نیز به دلیل همین توهمات سیاسی و اقتصادی، کمر همت و تلاش بر دستگیری و برخورد با فرزندان ملت و منتقدان دلسوز کشور بسته اند. حال آنکه با غفلت از وظایف خویش، عرصه را برای جولان دهی تروریستها و اهمال کاری مسوولین مربوطه در اینگونه حوادث تلخ را فراهم ساخته اند.

امید است با تغییر نگرش موثر به مقوله امنیت، شاهد وقوع و تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم و هرچه سریع‌تر عوامل جنایات تروریستی اخیر شناسایی و به سزای اعمال وقیح و غیرانسانی خود برسند و نیز با بدست آوردن هر چه سریعتر علل حادثه تاسف آور پادگان امام علی(ع) خرم آباد و شفاف سازی این مساله، با عوامل احتمالی آن، چه ناشی از یک حادثه ی تروریستی باشد و چه به دلیل اهمال کاری مسوولین مربوطه باشد، به شدت برخورد گردد.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده شهدای این حوادث و اعلام همدردی با ایشان، حملات تروریستی اخیر را محکوم کرده و اعلام می دارم، دوران اقدامات مسلحانه و تروریستی در دنیا بسر آمده و مورد طرد تمام مکاتب الهی و جوامع متمدن بشری است، مگر معدودی شیطان صفت و فرقه هایی گمراه که دست خود را به خون انسانهای بی گناه آلوده کرده اند که انشالله با بیداری و وحدت اقوام و ملت ایران، توطئه های آنان نیز خنثی خواهد شد.

در پایان برای خانواده ها و بازماندگان شهداء، صبر و شکیبایی را از درگاه ایزد منان مسئلت نموده و آرزوی سلامتی و بهبودی کامل مجروحین حوادث اخیر را دارم.

مهدی کروبی
۸۹/۰۷/۲۶