ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 17.10.2010, 19:24
از به خطر افتادن سلامتی نسرین ستوده بیمناکیم


۲۵ مهر ۱۳۸۹

تا قانون خانواده برابر: بیش از ۹۰۰ نفر از کنشگران جنبش زنان، فعالان حقوق بشر و موکلان نسرین ستوده در بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به ادامه بازداشت نسرین ستوده در شرایطی که در اعتصاب غذا به سر می برد ابراز داشته، مقامات قضایی را مسئول حفظ سلامت وی دانسته و خواستار آزادی بدون قید و شرط وی شده‌اند.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان، از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد و نگرانی ها از وضعیت سلامت وی به شدت افزایش یافته است. این وکیل دادگستری، از ۳ مهرماه در اعتصاب غذاست، و تقریبا یک ماه است که هیچ تماسی با خانواده نداشته است و همین مسئله باعث شده که در مورد سلامت وی نگرانی های بسیاری را دامن بزند. در ادامه متن بیانیه به همراه اسامی امضاء کنندگان آمده است.


از به خطر افتادن سلامتی نسرین ستوده بیمناکیم

هر روز، روزنه های بیشتری بر مدافعان حقوق بشر بسته می شود. کانون مدافعان حقوق بشر بسته می شود. پروانه وکالت برخی از وکلای جسور و پیگیر مدافع حقوق بشر لغو می شود. وکلایی که جرمی جز دفاع از موکلان خود و قدرت بخشیدن به آنان در مقابل قدرقدرتی سیستم قضایی ندارند، به زندان می افتند؛ و دیگر مدافعان حقوق بشر به احکام سنگین زندان محکوم می شوند.

در این میان، نسرین ستوده وکیل شجاع و پی گیر حقوق بشر و حقوق زنان از تاریخ ۱۳ شهریور در زندان به سر می برد. وی از سوم مهرماه، لب بر غذا بسته است و در این مدت به جز تلفنی کوتاه که در آن خبر اعتصاب غذایش را داده است، هیچ خبری از او نیست. این بی خبری مطلق از وضعیت نسرین ستوده، همسر، کودکانش و ما فعالان حقوق زنان و حقوق شهروندی را بسیار نگران ساخته است. ما از به خطر افتادن سلامتی نسرین ستوده بیمناکیم و از مراجع قضایی خواهان پاسخگویی هستیم. مبادا که همچون نرگس محمدی، بی مبالاتی برخی نامسئولان سلامتی نسرین ستوده را نیز به مخاطره اندازد.

نسرین ستوده، جز دفاع از شرف انسانی جرمی مرتکب نشده است. جرم او دفاع از کودکانی است که تلخی زندگی آنان را به زندان فرستاده است. جرم او دفاع از زنان و مردانی است که جز عادلانه کردن قوانینی که زندگی را بر انسان ها دشوار کرده است، جرمی ندارند. جرم نسرین ستوده دفاع از موکلانی است که به دلیل عقایدشان در زندانند. نسرین ستوده خود به چارچوب های مبارزه قانونی سخت پایبند است و دفاع از موکلانش را در چارچوب های قانونی به پیش برده است. جرم نسرین ستوده تلاش در جهت گسترش عدالت در نظام قضایی است. تلاش های نسرین ستوده شایسته تقدیر است نه مجازات.

ما جمعی از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر و نیز موکلان و دوستداران نسرین ستوده سخت نگران جان او هستیم و مقامات قضایی را مسئول حفظ سلامت وی می دانیم. درخواست ما آزادی بدون قید و شرط و فوری نسرین ستوده از زندان است.

متن کامل امضاها در وبسایت: «تا قانون خانواده برابر»

http://fairfamilylaw.info/