ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 17.10.2010, 8:41
لذت با مردم بودن را تجربه کنید

سحام نیوز: آقای کروبی در پیامی به آقای سباستین پینیرا، رئیس جمهور جمهوری شیلی، نجات ۳۳ معدنچی آن کشور بعد از ۶۹ روز از اعماق زمین را تبر یک گفت.

ایشان در این پیام تاکید کردند که خبر مسرت بخش نجات ۳۳ معدنچی آن کشور بعداز ۶۹ روز از اعماق زمین موجی از خوشحالی میان تمامی ملل جهان از جمله مردم بزرگ ایران ایجاد کرد.

کروبی در این پیام به دنبال کردن لحظه به لحظه اخبار مربوط به معدن چیان اشاره کرد و آن را نشان از توجه ویژه افکار عمومی جهانیان به شان و کرامت ذاتی انسان ها دانست.

ایشان با اشاره به ایه شریفه وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی. و در او (انسان) از روح خود دمیدم ، کرامت انسان را ناشی از رابطه زیبا و با ارزش خدا با انسان دانست. یکتایی که پس از خلقت انسان خود را ستایش کرد و سپس او را شایسته سجده فرشتگان دانست و گرفتن نامشروع نفس یک انسان را برابر با کشتن همه مردم و نجات جان یک انسان را برابر با نجات جان تمامی انسان‌ها تلقی کرده است.

رئیس مجلس ششم در این پیام همچنین ریشه تحول بزرگ در نگرش دولتمردان کشور شیلی به کرامت و شان انسانی را تغییر در ساختار نظام حقوقی آن کشور از دیکتاتوری به دموکراسی دانست و با یادآوری کودتای ۱۹۷۳ و سرنگونی دولت مردمی سالوادور آلنده، به دو دهه سیاه آن کشور اشاره کردند که در آن مقطع جان، مال و حیثیت و شان انسانی از سوی دیکتاتور وقت براحتی نادیده گرفته می شد.

به گزارش سحام نیوز آقای کروبی در پایان اظهار امیدواری کردند که دولتهایی که تاکنون مطالبات مشروع ملت های خود را نادیده گرفته اند و یا با زور به آن پاسخ می دهند با درس گرفتن از این حادثه به مردم بازگردند و لذت با مردم بودن را تجربه کنند.