ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 07.10.2010, 22:17
خبر تکمیلی از درگیری روز پنجشنبه سنندج

روز پنجشنبه مورخ ۱۵ مهر ماه ۸۹ ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در میدان اقبال شهر سنندج یك خودرو با دو سرنشین كه چهره خود را با ماسك پوشانده بودند و فقط چشمانشان قابل رویت بود با اسلحه كلاشینكف اقدام به تیراندازی به سوی مأموران نیروی انتظامی شهرستان سنندج كه در ضلع غربی میدان اقبال ایستاده بودند؛ كردند.

لازم به ذكر است مأموران نیروی انتظامی كه در ضلع غربی میدان اقبال ایستاده بودند از پرسنل اداره آگاهی و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان سنندج بودند.

در این درگیری سه تن از مأموران اداره آگاهی و دو تن از مآموران اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان سنندج كشته می‌شوند. همچنین در اثر شلیك گلوله از سوی یكی از مأموران نیروی انتظامی یك مرد عابر نیز كشته می‌شود.

در این درگیری‌ها بیش از ۱۰ نفر زخمی شده‌اند و تعدادی نیز به دلیل شوک روحی ناشی از تیراندازی به بیمارستان بعثت شهرستان سنندج منتقل شده‌اند.

سپس یك خودرو پشتیبانی به منظور متشنج نمودن اوضاع و پشتیبانی از خودرو اول وارد میدان اقبال شده و سرنشینان آن اقدام به شلیك تیرهای هوایی نمودند.

بدین ترتیب پس از حدود ۱۳ دقیقه درگیری دو خودرو از محل گریختند. شایان ذكر است خودروها به مردم عادی شلیك نكردند و فقط به مأموران نیروی انتظامی شلیك می‌نمودند .

اكنون ( ساعت ۲۲ ) اوضاع در شهرستان سنندج كاملاً امنیتی است و مأموران نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهرستان سنندج در آماده باش كامل بسر می‌برند و كلیه راه‌های ورودی و خروجی به شهرستان سنندج از سوی نیروهای یگان ویژه كاملاً كنترل می‌شود .