ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 06.10.2010, 19:13
اعتصاب غذای نسرین ستوده در زندان تایید شد

دویچه وله: نسرین ستوده، وکیل دادگستری که از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در زندان اوین به سر می‌برد، امروز چهارشنبه، ۱۴مهرماه ۱۳۸۹ حوالی ساعت ساعت ۳ بعد از ظهر توانسته است از زندان اوین با همسرش تماس تلفنی بگیرد. در این تماس تلفنی که چند ثانیه بیشتر طول نکشیده، نسرین ستوده خبر داده که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

به گفته رضا خندان، همسر نسرین ستوده او در این تماس تلفنی کلمه «تهدید» را به‌زبان آورده و می‌خواسته توضیح دهد که در زندان به چه‌چیزی تهدید شده که مسئولان زندان تماس تلفنی را قطع کرده‌اند. رضا خندان درباره این تماس کوتاه تلفنی به دویچه وله می‌گوید: «فقط توانست سه ثانیه با من صحبت کند. یک جمله گفت. گفت من از سوم مهرماه در اعتصاب غذا هستم و کلمه «تهدید» را هم گفت. می‌خواست بگوید که به چه چیزی تهدیدش کرده‌اند که تلفن را قطع کردند. بسیار مضطرب و عصبانی بود.»

نسرین ستوده وکیل بسیاری از بازداشت‌شدگان بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در ایران، با حمله ماموران امنیتی ایران به منزلش و ضبط لوازم خود، همسر و فرزند خردسالش بازداشت شد. در روزهای گذشته نهادهای بین‌المللی و فعالین حقوق بشر نسبت به ادامه بازداشت او ابراز نگرانی کرده بودند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده درباره این که مقامات زندان اوین تا به حال چه اتهامی را برای بازداشت او عنوان کرده‌اند به دویچه وله گفت: «به ما هیچ خبری درباره وضعیت ایشان ندادند. حتی سوال کردیم و گفتند حالشان خوب است. در حالی که الان من می‌بینم حالشان بسیار ناجور است. ایشان وضعیت و شرایط بسیار نامناسبی دارد. امروز متوجه شدم، نگرانی من درست بود. ایشان گفته بود اگر تماس‌های تلفنی‌اش را قطع کنند، اعتصاب خواهد کرد، دقیقا این اتفاق افتاده. بسیار بدتر از ان چیزی که من فکر می‌کردم موضوع پیش می‌رود. پرونده و شرایط ایشان بسیار بغرنج و پیچیده شده. ایشان تحت فشار وحشتناکی قرار دارند.»