ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 30.09.2010, 18:16
تمام جهان ناقضین حقوق بشر را تحریم کنند!



(۸ مهر ۱۳۸۹) کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران تمامی کشورهای جهان را ترغیب به تحریم مقامات جمهوری اسلامی که مسئول نقض فاحش حقوق بشر می باشند کرد. بدینگونه با شناسایی جهانی این افراد و نقش آنان در بحران عمیق حقوق بشر در ایران اموال مالی آنان را مسدود و از سفر به این کشورها جلوگیری کنند.

کمپین به خصوص از کانادا، اتحادیه اروپا، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند (کشورهایی که احتمال وجود دارایی این مقامات ایرانی در آنجا میباشد) مصرانه میخواهد که در این زمینه فورا اقدام کنند. کمپین از اعلام اولین لیست سیاه ناقضین حقوق بشر روز گذشته از سوی دولت آمریکا استقبال میکند. در این لیست هشت مقام ایرانی شامل انسداد اموال و دارایی و ممنوعیت سفر به این کشور شدند. این لیست سیاه هر شش ماه تکمیل خواهد شد و اسامی دیگر ناقضین حقوق بشر به آن اضافه خواهد شد.

سخنگوی کمپین، هادی قائمی در این زمینه گفت: "اعضا جامعه جهانی باید بدین وسیله کسانی را که در سرکوب و نقض حقوق مردم ایران نقش دارند هدف قرار دهد. این پیامی صریح به مقامات جمهوری اسلامی است که اگر درون کشور از مصونیت نامحدود در قبال جنایات خود برخوردارند اما در سطح بین المللی جنایات آنان شناسایی شده است و افرادی منفور به شمار می روند."

در خرداد ۱۳۸۹ کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با انتشار گزارش: "مردان خشونت: مجریان و مروجان سرکوب بعد از انتخابات" پانزده نفر از مقامات جمهوری اسلامی را با جزییات نقش آنان نام برد و خواستار تحریم های مالی و ممنوعیت سفر آنان شد.

لیست سیاه اولیه که دیروزاز سوی دولت آمریکا اعلام شد شامل این هشت نفر می باشد: محمد علی جعفری ( فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، صادق محصولی ( وزير رفاه دولت دهم و وزير کشور دولت نهم)، غلامحسين محسنی اژه ای( دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاييه فعلی و وزير سابق اطلاعات دولت نهم)، سعيد مرتضوی ( دادستان سابق تهران)، حيدر مصلحی ( وزير اطلاعات دولت دهم)، مصطفی محمد نجار( وزير دفاع دولت نهم و وزير کشور دولت دهم)، احمد رضا رادان (فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ)، حسين طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده نيروی مقاومت بسيج).

کمپین همچنین خواستار قرار گرفتن مقامات زیر درلیست سیاه در سطح بین المللی میباشد: