ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2010, 9:31
۱۰ کشته و ۴۷ مجروح در انفجار مهاباد

در اثر انفجاری در محل رژه نیروهای مسلح در مهاباد دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. استانداری آذربایجان غربی وقوع این حادثه و آمار تلفات را تایید رکده است.

وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه اظهار داشت: انفجار بمب در ۵۰ متری جایگاه مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روی داده که در اثر آن ۱۰ نفر که دو نفر آنان از همسران فرماندهان ارشد نظامی شهرستان مهاباد هستند، کشته‌اند.


وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مجروحان این حادثه نیز به ۲۰ نفر افزایش یافته که حال چهار نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

گفته می شود شدت انفجار که در محل استقرار بانوان در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در مهاباد روی داده به حدی بود که بر تعداد مجروحان حادثه پس از یک ساعت از وقوع این حادثه همچنان افزوده می شود.

ساعاتی پیش در حین برگزاری مراسم سان و رژه در شهرستان مهاباد انفجار شدیدی در اثر بمب گذاری در بین بانوان حاضر در مراسم روی داده که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان مهابادی شد.


آخرین اخبار ایسنا از حادثه تروریستی مهاباد

مقارن ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد، بمبی در جایگاه بانوان تماشاگر این مراسم منفجر شد كه تا زمان ارسال این گزارش به نقل از رییس اورژانس كشور ۱۰ کشته و ۴۷ مجروح در پی داشت.

البته مشاور امنیتی استاندار آذربایجان غربی در آخرین تماس تلفنی به خبرنگار ایسنا گفت: تعداد ۱۰ نفر شهید و 35 نفر مجروح آخرین اخبار ما از وضعیت انفجار رخ داده در مهاباد است.

امیر جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر این كه هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت انفجار رخ داده در رژه‌ نیروهای مسلح در مهاباد را به عهده نگرفته است، اظهار كرد: دستورات لازم جهت پیگیری این موضوع صادر شده و شورای تامین استان نیز تشكیل جلسه داده است و بنابراین درصدد هستیم تا هر چه زودتر عاملان این اقدام تروریستی را معرفی كنیم.

وی افزود: بیشترین مجروحین این انفجار به طور سرپایی در بیمارستان تحت مداوا هستند و مجروحینی كه وضعیت وخیم نیز داشته باشند نیز در بین حادثه دیدگاه مشاهده می‌شود.

جلال‌زاده خاطر نشان كرد: ‌آقای استاندار در محل حادثه حضور دارند و پیگیر مسائل مربوط به انفجار رخ داده هستند.

عیسی قنبری، معاون امنیتی - انتظامی استاندار آذربایجان غربی نیز در پی این انفجار به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: بیشتر مجروحان مداوای سرپایی شدند، اما هم‌اکنون ۱۲ نفر به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به این‌که « در بین شهدا و مجروحان این حادثه یک پسر بچه ۶ ساله نیز بود» اظهار کرد: علاوه بر این پسر بچه، مابقی شهیدان و مجروحان این جنایت بانوان تماشاگر رژه بودند.

معاون امنیتی - انتظامی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در بین شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، هیچ نظامی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که « هنوز گروه یا فرد خاصی مسوولیت جنایت به وقوع پیوسته را بر عهده نگرفته است» خاطرنشان کرد: فعلا در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به زودی اطلاعات کامل آن را منتشر می‌كنیم.

بمب‌گذاری شهرستان مهاباد از طریق مواد منفجره‌ای که درون ساک جاسازی شده بود در زمان تماشای رژه نیروهای مسلح رخ داد.