ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.09.2010, 13:01
بازداشت مجدد احمد قابل

با حکم شعبه ۹۰۳ دادسرای انقلاب مشهد:
بازداشت مجدد احمد قابل به خاطر افشای اعدام‌های پنهانی در مشهد

در پی افشاگری اعدام های خودسرانه ، دسته جمعی و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد ، احمد قابل برای بار دوم در یک سال اخیر بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار کلمه از مشهد احمد قابل، پژوهشگر دینی و فعال مدنی و یکی از شاگردان برجسته ی آیت الله منتظری صبح امروز پس از مراجعه به شعبه ی بازپرسی ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

دلیل بازداشت وی بررسی اتهامات جدیدی عنوان شده است که به واسطه فعالیت های پس از بازداشت، علیه وی اقامه شده است. افشاگری اعدام های پنهان زندان وکیل آباد مشهد مهمترین علت بازداشت مجدد وی ذکر شده است. از دیگر موارد اتهامی احمد قابل ، سخنرانی های وی در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه های ایشان با رسانه های خبری و به چالش کشیدن سیاست های نظام را می توان نام برد.

گفتنی است وی خردادماه سال جاری پس از ۶ ماه بازداشت، با قید وثیقه آزاد شده بود و اتهامات اولیه ی وی اقدام علیه امنیت داخلی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری عنوان شده بود.

پیش از این احمد قابل در گفتگو با کلمه اعدام های پنهانی و گروهی در زندان وکیل آباد مشهد را افشا نموده و آن را ناعادلانه خوانده بود.

شایان ذکر است در هفته های گذشته احمد قابل و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی زندان وکیل آباد مشهد پرده از اعدام های مخفیانه و گروهی زندان وکیل آباد مشهد برداشته اند. بنا به گفته این افراد و فعالین حقوق بشری شهر مشهد در یکسال گذشته صدها زندانی بدون اعلام رسمی و بدون اطلاع خانواده و وکلایشان در این زندان اعدام شده اند و این اعدام ها در تیر و مرداد امسال شتاب ویژه ای گرفته است.

گفتنی است حدود ۲۰۰۰ زندانی محکوم به اعدام دیگر نیز در این زندان در انتظار اجرای حکم اعدام به همین شیوه میباشند.