ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 07.08.2010, 8:01
وضعیت ناگوار جسمی سحرخیز در زندان رجایی شهر

عیسی سحرخیر روزنامه نگار زندانی از صبح جمعه ۱۵ مرداد، به فلج عمومی مبتلا شده و قادر به حرکت کردن نیست.

به گزارش ندای سبز آزادی، زندان رجایی شهر که سحرخیز از سال گذشته و از هنگام اعدام چند شهروند کرد در زندان اوین به آنجا منتقل شد،شرایط بدی دارد و مسوولین زندان نسبت به حال عمومی زندانیان بی تفاوتند. این در حالی است که سحرخیزدر یکسال گذشته از کمردرد رنج می برد و عوارض قلبی نیز او را تهدید می کند، با این همه مسوولین زندان حاضرنشده اند در یکسال گذشته حتی یک روز به سحرخیز مرخصی استعلاجی دهند.

بنا بر اخبار رسیده از زندان رجایی شهر، فلج عضلانی سحرخیز از جمعه گذشته آغاز شده و این عارضه که می تواند تمام صورت و چشم و اندامها را فلج کند، برای درمان نیاز مبرم به بستری شدن در بیمارستان دارد. این بیماری که نوعی اختلال عصبی است و همراه با احساس درد شدید در ناحیه صورت است. انتقال سحرخیز به بیمارستان مانع از ابتلا به فلج کامل وی خواهد شد با این حال مسئولان زندان همچنان نسبت به شرایط جسمانی وی بی تفاوت هستند.

این روزنامه نگار زندانی بیش از یکسال است که در زندان به سر می برد . دادگاه سحرخیز به جرم توهین به رهبری به صورت غیرعلنی برگزار شد و همچنان مشخص نیست که قاضی دادگاه آیا با مرخصی سحرخیز موافقت می کند یا نه.

سحر خیز در دفاعیه ای که به صورت سر گشاده منتشر کرد، رهبر جمهوری اسلامی را به براندازی نظام متهم کرد و آنچه نوشته بود را از باب نهی از منکر دانست .این روزنامه نگار زندانی دادگاه را نیز صالح برای بررسی به اتهاماتش ندانست.

عیسی سحرخیز سالها نماینده خبری ایرنا در نیویورک بود و در دوران اصلاحات روزنامه اخبار اقتصاد را منتشر می کرد که توقیف شد . پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز سحرخیز ماهنامه اندیشه ای آفتاب را منتشر می کرد که این نشریه نیز از انتشار باز ماند.

عیسی سحر خیز بعد از انتخابات ریاست جمهوری با ضرب و شتم دستگیر و به زندان منتقل شد. این روزنامه نگار در تمام یکسال گذشته در بازداشت موقت به سر برده است با این حال وی در زندان هم به دفاع از عقاید خود پرداخته و همچنان معتقد است که آنچه بر او می گذرد ظلم آشکاری است که از سوی رهبری نظام بر منتقدانش می رود.