ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 05.08.2010, 19:58
حمله مسلحانه به کروبی در مسجد نور

دویچه وله: روز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت درگذشت یکی از همشهریان مهدی کروبی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شده بود، گروهی به مهدی کروبی حمله کردند و با پرتاب گاز اشک‌آور مراسم را به هم زدند.

خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت نزدیک است، در گزارشی یک‌سویه نوشت: «گروهی از حاضران در این مراسم قصد داشتند به صورت فیزیکی کروبی را از مسجد بیرون کنند که با مقابله محافظان کروبی روبرو شدند. محافظان کروبی با استفاده از افشانه‌های گاز اشک‌آور و کشیدن سلاح حاضران در مسجد نور را تهدید کردند.»

دخالت مستقیم سپاه

اما تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در همین روز پنجشنبه (۵ اوت / ۱۴ مرداد) در گفت‌وگو با دویچه‌وله نیروهای سپاه پاسداران را به عنوان کسانی که امروز به مهدی کروبی حمله کرده‌اند معرفی کرد.

تقی کروبی گفت: «آقای کروبی برای شرکت در مراسم ختم یکی از دوستان و همشریان‌شان به مسجد نور رفتند. هنگام حضور آقای کروبی در مراسم، افراد سپاه پاسداران که حدود ده نفر بودند، به مسجد آمدند و حتا یکی از آنها از محافظ آقای کروبی به‌خاطر شباهت ظاهری سوال می‌کند، شما هم از سپاه هستید؟ هنگامی که جمعیت به این آقایان نزدیک می‌شوند، این آقایان چون مسلح بودند، اسلحه‌شان را خارج می‌کنند و به سمت جمعیت گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند. این کارها را به خاطر نگرانی از جمعیت خشمگینی که آنجا بودند آنجام دادند.»

خشمگین از مواضع کروبی

در برابر این پرسش که «فکر می‌کنید دلیل حمله امروز به آقای کروبی چیست؟» تقی کروبی گفت: «این نشان‌دهنده‌ی ناراحتی از مسائلی‌ست که در چند روز گذشته اتفاق افتاده، یعنی مواضع پدر درباره عدم شرکت نظامیان در عرصه سیاست و اقتصاد و پاسخی که پدر به ‌آقای احمد جنتی دادند.»

فرزند کروبی افزود:«همزمانی حضور این افراد نظامی در صحنه و استفاده سایت متعلق به سپاه پاسداران، یعنی خبرگزاری فارس، که همواره مقدمه‌چینی برای چنین اقداماتی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی یک حرکت سازماندهی شده است.»