ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 04.08.2010, 9:38
محکومیت دو بازاری شناخته‌شده به زندان و اعدام

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دو بازاری شناخته شده بازار تهران به احکام سنگین و غیر انسانی توسط قاضی فرمایشی صلواتی محکوم شدند.

روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه بازاریان زندانی جواد لاری و محسن دگمه چی توسط صلواتی رئیس دادگاه فرمایشی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به احکام سنگین و ضد بشری محکوم شدند. آقای جواد لاری به اعدام و آقای محسن دگمه چی به ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد.

بازاری زندانی جواد لاری ۵۱ ساله و متاهل ،روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که رئیس آن فردی بنام صلواتی است به خانم محمدی وکیل آقای لاری اعلام کردند که او را محکوم به اعدام نموده است . زندانی سیاسی جواد لاری در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد. سر بازجویان وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی و سعید شیخان او را تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داده بودند تا وی را وادار به مصاحبه تلویزیونی نمایند.اما پس از مایوس شدن از وادار کردن او به مصاحبه تلویزیونی به او اتهاماتی را وارد کردند و پرونده وی را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال کردند.

صلواتی بر مبنای اتهامات بازجویان وزارت اطلاعات مانند؛ محاربه،اقدام علیه امنیت نظام،تبلیغ علیه نظام،مدیریت مسافرتها ( مسافرتهای خانوادگی در تعطیلات به شهرهای مختلف ایران)،تشکیل انجمن ،کمک مالی به سازمان مجاهدین و غیره مورد محاکمه قرار گرفت. دادگاههای انقلاب برای پی نبردن به رفتارهای وحشیانه افرادی که خود را قاضی می نامند با زندانیان سیاسی و وکلای آنها و همچنین اتهامات دروغین و واهی که به زندانیان سیاسی نسبت می دهند دادگاه را محرمانه اعلام می کنند.

بازاری زندانی محسن دکمه چی ۵۰ ساله از بازاریان شناخته شده و خوش نام بازار تهران روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه به دادگاه انقلاب برده شد و حکم سنگین و غیر انسانی ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد. آقای دکمه چی به اتهام کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی و حضور فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق مورد محاکمه قرار گرفت.

صدور احکام ضدبشری اعدام علیه زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای تصمیم گیری می شود و به وسیله جنایتکاران علیه بشریت مانند صلواتی به زندانیان سیاسی ابلاغ می شود.موضوع تصمیم گیری که توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد بارها در دادگاه به اشکال مختلف به زندانیان و خانواده های اعلام شده است و به آنها گفته می شود فقط باید از علی خامنه ای تقاضای عفو و بخشش نمایند تا شاید در شرایط زندانی سیاسی تغییری ایجاد شود.

بازاریان زندانی، جواد لاری و محسن دکمه چی در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوین در اسارت بسر می برند.

بازاری دیگری که از آذرماه همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر می برد محمد بنازاده امیر خیزی نام دارد. او در شرایط غیر انسانی و در بلاتکلیفی در این بند بسر می برد.

لازم به یاد آوری است که آقای دکمه چی و آقای جواد لاری از زندانیان سیاسی دهۀ ۱۳۶۰ می باشند و هر کدام از آنها چندین سال در زندان بسر بردند و مورد شکنجه های غیر انسانی قرار گرفتند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین و ضد بشری اعدام و زندانهای طویل مدت که توسط ولی فقیه علی خامنه ای تصمیم گیری می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایتهای سیستماتیک و سازمان یافته توسط رژیم ولی فقیه در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ مرداد ۱۳۸۹ برابر با ۴ اگوست ۲۰۱۰