ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 30.07.2010, 12:43
جلوی اعدام جعفر کاظمی را بگیرید

منبع نزدیک به خانواده جعفرکاظمی: اواتهاماتش را نپذیرفته، مدرکی هم نیست، جلوی اعدام او را بگیرید

به دنبال انتشار مصاحبه کمپین بین المللی حقوق بشردرایران با نسیم غنوی وکیل جعفرکاظمی که حکم اعدام وی دردادگاه نظر تایید و درخواست وی برای ارجاع پرونده به دیوان عالی نیز مورد موافقت قرارنگرفته است، یکی از نزدیکان این محکوم به اعدام به کمپین گفت که آقای کاظمی هیچ نسبتی با سازمان مجاهدین خلق ندارد.

کمپین بین المللی حقوق بشر درایران از قوه قضاییه ایران می خواهد که ترتیبی بدهند که پرونده این متهم بار دیگر مورد بررسی قرارگیرد و دیوان عالی به دور از شائبه های سیاسی مطرح شده و با توجه به مدارک مستند در پرونده به صدور حکم نهایی بپردازد و از تعجیل برای اعدام فردی بیگناه جلوگیری شود.

خانم غنوی به کمپین گفته بود که اتهام موکلش محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق است. اگر چه جعفرکاظمی همواره ادعای مطرح شده را رد کرده است. این فرد نزدیک به پرونده آقای کاظمی گفت: « آقای کاظمی سالهاست هیچ نسبتی با گروه مجاهدین ندارد ولی نهاد های امنیتی جمهوری اسلامی از یک سو و رسانه های وابسته به گروه مجاهدین خلق از سوی دیگر، سعی دارند اینچنین القا کنند که جعفر کاظمی هوادار مجاهدین خلق است.»

این فرد نزدیک به آقای کاظمی که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود همچنین افزود: «ادعای این دو گروه در مورد هواداری جعفر کاظمی از مجاهدین در حالی مطرح میشود که آقای کاظمی در تمامی مراحل بازجویی ، بازپرسی و دادگاه این اتهام را رد کرده است. و وکیل ایشون خانم غنوی هم به این مساله اشاره کرده اند. از طرفی خود آقای کاظمی نیز که در بند ۳۵۰ اوین زندانی است بارها به همبندان خود گفته که هیچ ارتباطی بین ایشان و سازمان مجاهدین وجود ندارد.»

وی همچنین با اشاره به یکبار سفر آقای کاظمی به عراق تنها با قصد دیدن فرزندش، به کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران گفت: «همین سفر و دیدار خانوادگی آقای کاظمی با فرزندش ، تنها استناد قاضی برای صدور حکم اعدام است. بهروز کاظمی فرزند ۱۸ ساله آقای کاظمی هم اکنون در قرارگاه اشرف به سر می برد. فرماندهان نظامی قرارگاه اشرف پس از صدور حکم اعدام برای جعفر کاظمی ، بارها از طریق مصاحبه های برنامه ریزی شده با این نوجوان ۱۸ ساله، اتهامات منتسب به آقای جعفر کاظمی از سوی نهاد های امنیتی جمهوری اسلامی و دادستانی تهران را تایید کردند و حتی در برخی موارد اتهامات سنگین تری مانند عضویت در سازمان مجاهدین خلق را به وی نسبت دادند. حال انکه خود آقای جعفر کاظمی حتی هواداری از این سازمان را رد کرده است.»

این فرد نزدیک به آقای کاظمی همچنین به مکالمه ای بین جعفر کاظمی و بازجویان وی اشاره کرد که در آن به صراحت به آقای کاظمی گفته شده که او و چندین تن دیگر باید نقش قربانی را بازی کند. کمپین از انتشار گفته های این منبع در خصوص این مکالمه تا تایید آن با منابع دیگر خود را معذور می داند اگر چه صدور و تایید حکم اعدام برای متهمی که همواره ادعاهای مطرح را رد کرده و مدرکی دال بر اثبات ادعاهای مطرح شده علیه وی در پرونده وجود ندارد بر نگرانی کمپین در خصوص غیرقضایی بودن تصمیم اعدام می افزاید.

این فرد نزدیک به پرونده جعفر کاظمی در نهایت از همه نهاد حقوق بشری داخل و خارج از کشور خواست که به هر نحو ممکن جلوی اعدام آقای کاظمی را بگیرند.